حفظ قرآن؛ برنامه شاخص مؤسسه دارالتقوی/ آشنایی قرآن‌آموزان با 60 مناسبت ملی و مذهبی
کد خبر: 3835374
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
خواجه‌ محمودآباد تشریح کرد:

حفظ قرآن؛ برنامه شاخص مؤسسه دارالتقوی/ آشنایی قرآن‌آموزان با 60 مناسبت ملی و مذهبی

گروه مؤسسات قرآنی ــ مدیر مؤسسه دارالتقوی مبین تهران با بیان اینکه قرآن‌آموزان مؤسسه با 60 مناسبت ملی و مذهبی در طول سال آشنا می‌شوند، برنامه شاخص این مؤسسه را در راستای منویات مقام معظم رهبری، افزایش حفاظ قرآن کریم بیان کرد.

محمدمهدی خواجه محمودآباد،‌ مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ ضمن تشریح برنامه‌های مختلف این مؤسسه قرآنی، اظهار کرد: مؤسسه دارالتقوی در مناسبت‌های ملی و مذهبی جهت ترویج و نهادینه شدن فرهنگ علوم قرآنی و سیره عملی ائمه اطهار(ع) و در راستای آماده‌سازی کامل کودکان و فراگیران در سنین پایه مطابق با استانداردهای آموزشی و تربیتی قرآنی قدم برمی‌دارد.

وی ادامه داد: برنامه شاخص این مؤسسه در راستای منویات مقام معظم رهبری در مورد افزایش حفاظ قرآن کریم، که با مشارکت ادارات اوقاف و امور خیریه غرب و شمال غرب تهران پیگیری می‌شود، طرح تربیت حافظان قرآن کریم است که هر ساله از سوی مؤسسه و در سطحی گسترده با پوشش تقریباً هشت هزار نفری در مدارس منتخب اجرا می‌شود.

خواجه محمودآباد در ادامه در رابطه با برنامه‌های مهد قرآنی مؤسسه نیز اظهار کرد: هدف مهم در این بخش حفظ سوره‌های پایانی قرآن کریم همراه با نقاشی، شعر، داستان کوتاه و مفاهیم قرآنی در حد کودکانه و سنین پایه است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران افزود: در بخش پیش‌دبستانی نیز فراگیران با بهره‌گیری از کتب منتخب، در جریان آموزش مفاهیم ریاضی و اعداد، علوم و مفاهیم دین و قرآن همراه با شعر و قصه و آموزش‌های فوق برنامه به صورت نقاشی و کاردستی قرار می‌گیرند.

راهکار‌هایی براش رشد خلاقیت و پویایی

وی با بیان اینکه برای فعال شدن ذهن فراگیران و پویایی لازم ایشان به منظور فراگرفتن مسائل آموزشی، اقدام به آموزش جدول سودوکو برای ایشان می‌شود، اذعان کرد: در طول سال تحصیلی آموزش‌های مختلفی همچون ساعت، خلاقیت، کلاژ و کاردستی  به فراگیران داده می‌شود.

وی گفت: یکی از ضروری‌ترین برنامه‌ها برای رشد فکر و هوش و خلاقیت در میان کودکان، بهره‌گیری از کتاب است. از این رو علاوه بر کتب درسی، فراگیران با 60 مناسبت ملی و مذهبی در قالب یک کتاب در طول سال تحصیلی آشنا می‌شوند و برنامه‌های ارائه شده نیز با بهره‌گیری از نقاشی و رنگ‌آمیزی در ذهن آن‌ها تثبیت می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارالتقوی مبین تهران ادامه داد: کارگروه مربیان مؤسسه دائماً درباره موضوعات مختلف به بحث و گفت‌و‌گو می‌پردازند تا هرچه بهتر نیازهای قرآن‌آموزان و فراگیران به‌روز شود و برنامه‌های جدید و تازه‌ای را ارائه دهند.

خواجه‌محمودآباد که مسئولیت مهد و پیش‌دبستانی فرهنگسرای قرآن تهران را نیز برعهده دارد، تصریح کرد: ثبت‌نام دوره‌های آموزشی در مرکز پیش‌دبستانی فاطر فرهنگسرای قرآن جهت شیفت صبح و عصر از چندی پیش آغاز شده و همچنان نیز ادامه دارد که متولدین نیمه دوم سال 1392 و نیمه اول 1393 واجد شرایط پیش‌دبستانی هستند.

ارمغان شادی برای فراگیران

وی افزود: این مرکز پیش‌دبستانی در نظر دارد با استفاده از کتب آموزشی منتخب آموزش و پرورش، آموزش خلاق کودک‌محور و آشنایی با 60 مناسبت ملی و مذهبی در طول سال تحصیلی، مربیان کارآزموده و باتجربه، اندیشه فراگیر را شکوفا کند و فضایی شاد را برای فراگیران به ارمغان بیاورد.

مدیر پیش‌دبستانی و مهد قرآن فرهنگسرای قرآن اظهار کرد: فضای آموزشی مجموعه مهد قرآن و مرکز پیش‌دبستانی فرهنگسرای قرآن به وسعت 170 متر مربع با محیطی شاد و جذاب و ایجاد ضریب ایمنی، بزرگترین مکان در منطقه 10 و مناطق همجوار است.

خواجه‌محمودآباد بیان کرد: موضوعات آموزشی نیز در اول هر هفته از سوی گروه آموزشی تعیین می‌شود و در دستور کار مربیان مرکز قرار می‌گیرد. مدیریت مرکز پیش‌دبستانی فاطر فرهنگسرای قرآن، مجوز رسمی فعالیت از آموزش‌ و‌ پرورش،‌ مجوز رسمی فعالیت و تأسیس از اداره بهزیستی، مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی، مدارک معتبر و رسمی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه، وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه آموزش و اجرای تخصصی برنامه‌های قرآنی و حوزه آموزش کودک دارد.

ثبت‌نام رایگان فرزندان شهدای مدافع حرم

وی تصریح کرد: این مرکز قرآنی مبدع و برگزارکننده جشن تولد قرآنی برای فراگیران و قرآن‌آموزان است. فرزندان شهدای مدافع حرم نیز رایگان ثبت‌نام می‌شوند.

مدیر پیش‌دبستانی و مهد قرآن فرهنگسرای قرآن گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با عضویت در کانال‌های pishdabestan123،@mahd123456789@ و mahmoudabadi@ با فعالیت‌های این مرکز بیشتر آشنا شوند و یا برای ارتباط با مسئولان این مرکز با شماره‌های 55789904 و 09106753118 تماس بگیرند.

خواجه‌ محمودآباد اظهار کرد: در پایان دوره‌های پیش‌دبستانی، فراگیران و قرآن‌آموزان مفتخر به دریافت مدرک حفظ قرآن کریم از اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی و لوح پایان آموزش پیش‌دبستانی خواهند شد.

مدیر پیش‌دبستانی و مهد قرآن فرهنگسرای قرآن تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که با مسئولان و مربیان مجموعه انجام می‌شود، بتوانیم گامی هر چند کوچک به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه آموزش قرآن کریم به ویژه حفظ قرآن برداریم.


انتهای پیام

captcha