اعلام پرفروش‌های پاتوق کتاب فردا/ «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» همچنان پرمخاطب
کد خبر: 3835354
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

اعلام پرفروش‌های پاتوق کتاب فردا/ «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» همچنان پرمخاطب

گروه ادب ــ پاتوق کتاب فردا پرفروش‌های خود در هفته گذشته را منتشر کرد که به مناسبت عید ولایت کتاب‌های موجود، با ۱۰ درصد تخفیف ارائه می‌شوند.

اعلام پرفروش‌های پاتوق کتاب فردا/ «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» همچنان پرمخاطببه گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب‌های «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»، «آب هرگز نمی‌میرد»، «بازی، بازوی تربیت»، «انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه» و «نخل و نارنج» در فهرست پرفروش‌های هفته گذشته پاتوق کتاب فردا جای گرفت.

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن: سلسله جلسات آیت الله العظمی سیدعلی حسینی خامنه‌ای

کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مباحث ضروری دین را از نگاه مقام معظم رهبری بیان کرده و بازتاب نگاه نو و بدیع معظم له به مفاهیم دینی است. این کتاب سلسله جلسات مقام معظم رهبری در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد مقدس که در سال ۱۳۵۳ شمسی برگزار شده را ارائه کرده است. حضرت آیت الله خامنه‌ای در روز‌های آخر تابستان سال ۱۳۵۳ هر روز ماه مبارک رمضان بعد از نماز ظهر و عصر قرآن به دست پشت تریبون می‌ایستادند و یک ساعت با حرارت سخنرانی می‌کردند که حاصل این سخنرانی‌ها در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن گردآوری شده است.

کتاب حاضر اثری منحصر به فرد در زمینه اندیشه اسلامی است؛ عموم کتاب‌هایی با نام اندیشه اسلامی یا اصول یا عقاید نوشته شده اند اصول اعتقادی دین را بیشتر به عنوان مفاهیم ذهنی تلقی کرده و در مقام اثبات و درستی این اصول و پاسخگویی به شبهات مطرح شده هستند. برخلاف این کتاب‌ها، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مباحث ضروری دین را به گونه‌ای تعهدآفرین معرفی و انتشارات جهادی صهبا آن را منتشر کرده است.

آب هرگز نمی‌میرد؛ کتاب محوری دومین دوره پویش کتاب قهرمان

این اثر، روایت جانبازی است که از ابتدای دوران دفاع مقدس حضور فعالانه‌ای داشت. وی از ابتدای سال ۶۲ فرمانده گردان ۱۵۲ حضرت ابوالفضل(ع) لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) بود که در این گردان تا بعد از عملیات کربلای ۵ در سال ۶۵ حضور داشت و به تعبیر سردار حسین همدانی نقش او در عملیات مرصاد مغفول ماند. این اثر را حمید حسام به نگارش درآورده و نشر ۲۷ بعثت روانه بازار نشر کرده است. حاج میرزا محمد سلگی راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» متولد نخستین روز فروردین‌ماه سال ۱۳۳۵ از روستای هادی‌آباد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان نهاوند است که سومین فرزند خانواده شیخ علی محمد سلگی است.

این کتاب شامل ۱۱ فصل و عنوان‌های کُر شیخ علی ممد، رنگ خدا، زیر علم عباس، گردان سقاها، مجنون؛ جنگ آب و آتش، شب عاشورایی انصار الحسین، فاو؛ سلام بر تشنگی، آب هرگز نمی‌میرد، ما گردان ابالفضلیم، با دو پای بریده و فصلی با عنوان خدا با ما بود است و در خلال کتاب نیز تصاویر مرتبط با هر فصل نیز آورده شده است.

بازی، بازوی تربیت

این کتاب در دو بخش «مرحله شکل‌گیری توانمندی‌ها» و «دوره کامل شدن توانمندی‌ها» حاوی ۱۴۰ بازی از دوران نوزادی تا دوران نوجوانی است؛ بازی‌هایی که در فرهنگ بومی کشورمان رواج داشته؛ اما آرام آرام به دست فراموشی سپرده می‌شوند. این اثر را محسن عباسی به نگارش درآورده و انتشارات آیین فطرت منتشر کرده است.

انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه

کتاب‌های ارزشمند و فراوانی در باب مهدویت و انتظار نگاشته شده است، اما تجزیه و تحلیل سازنده‌ترین مفهوم در زمینه مهدویت، که همان انتظار فرج است کمتر مورد گفت‌وگوی عالمانه قرار گرفته است. علیرضا پناهیان، در این کتاب با توجه توأمان به مفهوم انتظار در شبکه معارف دینی و مباحث انسان‌شناسانه، مباحثی استدلالی و کاربردی بر پایه معارف اهل بیت(ع) ارائه داده است. در عصری که توجه به مفهوم کلیدی انتظار بیش از هر زمانی فراگیر شده و علاقه‌مندی قشر دانشجو برای گفت‌وگوی عالمانه از معارف مهدوی مشهود است، کتاب حاضر که بخش مهمی از معارف و مفاهیم عمیق انتظار به زبانی شیوا و در عین تحلیلی بیان کرده است، می‌تواند به عنوان یک متن درسی برای دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این کتاب را انتشارات بیان معنوی منتشر کرده است.

نخل و نارنج؛ روایت داستانی زندگی و زمانه شیخ اعظم، شیخ مرتضی انصاری

این کتاب روایت داستانی زندگی و زمانه شیخ اعظم، شیخ مرتضی انصاری است که انتشارات کتاب جمکران آن را روانه بازار نشر کرده است. اثرگذاری شیخ مرتضی انصاری بر جریان فقه شیعه مشهور است و تلاش مثال‌زدنی و ستودنی او در تربیت شاگردانی که ساختار علمی دین را قوت بخشیدند و شاگردان آن‌ها بعد‌ها دنیا را تکان دادند بر همه مشخص است. شاگردانی که این عالم تربیت کرد، پرچمدار مبارزات سیاسی تاریخ‌سازی در خاورمیانه شدند؛ به عنوان نمونه میرزا محمدحسن شیرازی عهده‌دار زعامت دینی شیعیان شد و توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مهم تحریم تنباکو را صادر کند و مردم را به مقاومت فرا بخواند.

پیروزی میرزای شیرازی توانست راه را بر جنبش‌های بعدی فراهم کند و دیگر شاگردان شیخ انصاری در ربع نخست قرن چهاردهم هجری توانستند نخستین انقلاب ۱۰۰ ساله اخیر را در منطقه خاورمیانه رهبری کنند. مکتب علمی و فقهی او شاگردانی، چون امام خمینی(ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبری را بنا کردند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید پیامکی با ارسال نام کتاب به ۱۰۰۰۳۰۲۲ کتاب مورد نظر خود را خریداری کنند.

یادآور می‌شود؛ پاتوق کتاب فردا، فروشگاه اینترنتی کتاب است و تاکنون بیش از ۴۰ هزار عنوان کتاب در آن ثبت شده است.

انتهای پیام

captcha