سیستان‌وبلوچستان با مدارس خشت‌ و گلی خداحافظی می‌کند
کد خبر: 3835314
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴
تا پایان آبان‌ماه؛

سیستان‌وبلوچستان با مدارس خشت‌ و گلی خداحافظی می‌کند

گروه اجتماعی ــ سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز گذشته، ۲۵ مردادماه در روستای گشت سراوان از خداحافظی دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان با مدارس خشت و گلی خبر داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، سیدجواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش ‌روز گذشته، 25 مردادماه در روستای گشت سراوان از خداحافظی دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان با مدارس خشت و گلی خبر داد.

وی که به منظور افتتاح چندین پروژه به سیستان‌وبلوچستان سفر کرده بود، در بازدید از مدارس منطقه بلوچستان گفت: تا پایان آبان‌ماه جشن خداحافظی با 170 مدرسه خشت و گلی در استان برگزار می‌شود و دیگر هیچ مدرسه غیراستانداردی در این استان نخواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ابتدای مهرماه نیز 500 کلاس درس جدید آماده پذیرایی از دانش‌آموزان این استان خواهد بود، افزود: طرح حذف مدارس خشتی و گلی در تمامی کشور تا اول مهر و در سیستان‌وبلوچستان تا پایان آبان‌ماه اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: ساختار آموزش و پرورش استان سیستان‌وبلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی منطقه و فاصله طولانی شهرها به دو اداره‌کل آموزش و پرورش تبدیل می‌شود؛ این اقدام برای سهولت خدمات اداری و ارتقاء تحصیلی انجام و ارائه خدمات بهتر می‌شود.

حسینی با اشاره به جذب نیروهای خرید خدماتی، بیان کرد: 2 هزار نیروی انسانی علاوه بر نیروهای معمولی به استان سیستان‌وبلوچستان اختصاص یافته و پنج‌هزار نیروی خرید خدماتی نیز تا اول مهرماه جذب خواهند شد.

وی از راه‌اندازی مدارس سمپاد مرکز استعدادهای درخشان در بلوچستان خبر داد و گفت: تجهیز مدارس به لوازم برودتی، راه‌اندازی مدارس شبانه‌روزی و تقویت روستا مرکزی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در این منطقه است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کتاب ها با توجه به محرومیت‌های سیستان‌وبلوچستان رایگان است، اظهار کرد: برای تجهیزات مدارس و رفع مشکلات آن‌ها هفت میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

captcha