هویت‌سازی موسسات قرآنی مغفول مانده است
کد خبر: 3835075
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷

هویت‌سازی موسسات قرآنی مغفول مانده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی ساجدین اندیشه گفت: مؤسسات قرآنی هویت‌سازی نشدند و مردم بیشتر به سمت تعداد محدودی از مؤسسات که از گذشته صاحب نام هستند، جذب می‌شوند.

هویت‌سازی موسسات قرآنی مغفول مانده استفاطمه ابراهیم‌خانی، مدیر موسسه قرآنی ساجدین اندیشه در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: این موسسه کلاس‌های روخوانی نونهالان، حفظ محصلین، زیباخوانی قرائت محصلین، صوت و لحن بزرگسالان، روخوانی و روانخوانی و حفظ بزرگسالان را برگزار می‌کند.
وی تعداد قرآن‌آموزان این موسسه را 50 نفر برشمرد و گفت: تربیت حافظان قرآن یکی از رویکردهای مهم است و تا کنون 7 حافظ کل در این موسسه تربیت شدند که همگی در رده سنی بزرگسال و خانم هستند.
ابراهیم‌خانی اخلاق خوب مدیران و مربیان، فن بیان، ارتباط صحیح با افراد با توجه به ویژگی‌های سنی، ایجاد جذابیت در روش‌های آموزشی و تبلیغات را از جمله مولفه‌های تأثیرگذار در جذب افراد به فعالیت‌های قرآنی دانست.
این فعال قرآنی ادامه داد: مکان و تجهیزات موسسه نیز می‌تواند در ترغیب افراد برای شرکت در فعالیت‌های قرآنی موثر باشد، ضمن اینکه مدیران و مربیان خودشان باید اهل عمل باشند تا در مخاطبان نفوذ کنند.
مدیر موسسه قرآنی ساجدین اندیشه به هویت‌سازی موسسات قرآنی تأکید کرد و افزود: متاسفانه مردم همه موسسات قرآنی در شهر را نمی‌شناسند و بیشتر به سمت موسساتی که مطرح و معروف شدند می‌شوند و فعالیت دیگر موسسات مغفول می‌ماند.
وی مشکلات مالی را یکی چالش‌های موسسات قرآنی خواند و گفت: بیشتر موسسات در مکان‌های استیجاری دایر می‌شوند و مکان شخصی ندارند و این موضوع فعالیت آن‌ها با مشکل روبه‌رو کرده است.
ابراهیم‌خانی با اشاره به اینکه پذیرش قرآن‌آموزان در این موسسه محدودیت سنی ندارد، بیان کرد: در این موسسه از کودک 2.5 ساله تا افراد بالای 60 سال آموزش دیدند.
انتهای پیام
captcha