مقابل اقدامات شتاب‌زده و نابخردانه زمامداران آمریکا سکوت نکنید
کد خبر: 3834717
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
نامه وزیر بهداشت به دبیرکل سازمان ملل متحد

مقابل اقدامات شتاب‌زده و نابخردانه زمامداران آمریکا سکوت نکنید

گروه سلامت ــ وزیر بهداشت در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار عدم سکوت در برابر تصمیمات و اقدامات شتاب‌زده و نابخردانه زمامداران آمریکا شد.

مقابل تصمیمات و اقدامات شتاب‌زده و نابخردانه زمامداران آمریکابه گزارش ایکنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از مجامع بین‌المللی درخواست کرد، در برابر تصمیمات و اقدامات شتاب‌زده و نابخردانه زمامداران آمریکا سکوت نکند.

نمکی در این نامه نوشت: متأسفانه تحریم‌های ظالمانه و غیرمنطقی دولت آمریکا علی‌رغم ادعای آن‌ها بر آزادی عمل در تهیه دارو و غذا، مشکلات فراوانی برای نظام سلامت کشور فراهم کرده که در آینده نزدیک اثرات نامطلوب آن گریبان مردم کشورمان را خواهد گرفت.

وزیر بهداشت ادامه داد: عدم امکان انتقالات بانکی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا برای تهیه مواد اولیه دارویی برای تولید داخل، تجهیزات پزشکی مورد نیاز و دارو‌های وارداتی برای بیماران خاص و صعب العلاج، جنایت علیه بشریت تلقی می‌شود.

نمکی نوشت: علی‌رغم تحریم‌های سخت، جمهوری اسلامی ایران توانست در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت، پوشش واکسیناسیون، مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر، مهار، کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های واگیر و همچنین، پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی، به رتبه درخشانی دست پیدا کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش حدود ۳ درصد سهم سلامت از GDP کشور، بیانگر نگاه ویژه دولت به حوزه سلامت بوده که دستاورد‌های ملموس و قابل اندازه‌گیری آن مورد اذعان کارشناسان سازمان جهانی بهداشت است.

وزیر بهداشت افزود: اولویت پیشگیری بر درمان و درمان سرپایی بر درمان بستری، ریشه‌کنی، حذف و مهار بیماری‌های واگیردار همچون HIV، سل، بروسلوز، لیشمانیوز، هپاتیت C و افزایش واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس با تکیه بر تولید داخلی آن‌ها به پروتکل واکسیناسیون کشور، در کنار پرداختن به بیماری‌های غیرواگیر همچون پرفشاری خون، دیابت، سرطان‌ها، بیماری‌های قلب و عروق، بهداشت روان، مدیریت بلایا و حوادث جاده‌ای، از برنامه‌های مهم ما در مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت است.

انتهای پیام
captcha