تدوین زبان سمنانی در دانشگاه سمنان
کد خبر: 3834211
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

تدوین زبان سمنانی در دانشگاه سمنان

گروه اجتماعی ــ معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از تدوین ۲ واحد درس زبان سمنانی به‌صورت اختیاری در این دانشگاه خبر داد.

تدوین درس 2 واحدی زبان سمنانی در دانشگاه سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، فرشاد ورامینیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان امروز، 20 مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه سمنان دارای 6 پردیس، 17 دانشکده، 73 گروه آموزشی و 219 رشته تحصیلی است، بیان کرد:  23 درصد از رشته‌ها مربوط به دوره کارشناسی است  که در این راستا کارشناسی ارشد با 49 درصد و دکترا با 27 درصد بخش عمده‌ای از رشته‌ها و دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند و این نشان‌دهنده این است که دانشگاه سمنان رویکردی با محوریت تحصیلات تکمیلی دارد.

به گفته وی، آخرین تعداد دانشجویان این دانشگاه 11 هزارو 195 نفر است که نیمی از دانشجویان را آقایان و نیمی دیگر را بانوان تشکیل می‌دهند و و از این تعداد، 73 درصد در دوره روزانه، 25 درصد در دوره شبانه و 2 درصد نیز در پردیس در حال تحصیل هستند.

ورامینیان با اشاره توجه دانشگاه به زبان سمنانی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص یادآور شد: در حال حاضر تدوین 2 واحد درس زبان سمنانی به صورت اختیاری در دستور کار قرار گرفته  که بر همین اساس در تلاشیم تا تعداد دانشجویان این دانشگاه از 12 هزار نفر به 16 هزار نفر برسد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان نزدیکی دانشگاه سمنان به پایتخت را از ویژگی‌های این دانشگاه دانست و افزود: تلاش بر این است تا با استفاده از این مزیت، دانشجویان خارجی نیز به این دانشگاه جذب شوند.

انتهای پیام

captcha