ناگفته‌هایی از دیدار اخیر جهادگران با رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3834048
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
رییس بسیج سازندگی مطرح کرد؛

ناگفته‌هایی از دیدار اخیر جهادگران با رهبر معظم انقلاب

گروه جهاد و حماسه ــ محمد زهرایی در اولین دوره آموزشی رسانه‌ای گروه‌های جهادی در تهران گفت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر صحبت‌های جامعی پیرامون حرکت‌های جهادی، شیوه‌های جدید گسترش گروه‌های جهادی و افزودن کمیت عاملین در ضمن توانمندسازی و تخصصی کردن گروه‌ها داشتند.

به گزارش ایکنا؛ محمد زهرایی، رییس سازمان بسیج سازندگی کشور در اولین دوره آموزشی رسانه‌ای گروه‌های جهادی در تهران به اهمیت آموزش گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی و سازماندهی کامل گروه‌های جهادی ابتدا باید شبکه جهادگران به خوبی شناخته شده و بتوانیم هر کدام از گروه‌های جهادی و جهادگران را طبق ظرفیت و توان خود سازماندهی کنیم تا بتوان شبکه‌ای کامل و منسجم طراحی کنیم.
رییس بسیج سازندگی گام دوم این اقدام را آموزش و توانمندسازی شبکه ایجادشده دانست و افزود: برای حرکت به سمت تبدیل گفتمان جهادی به گفتمان عمومی جامعه نیاز بر آن است که شبکه‌های جهادگران بتوانند مسائل مهم کشور را دسته‌بندی و در حل آن مشکلات و مسائل اقدام کنند.
زهرایی ضمن پر اهمیت خواندن این دوره‌های آموزشی گفت: برای نخستین بار و با همکاری شبکه افق، دانشکده فرهنگ و رسانه دانشگاه امام حسین(ع) و بسیج سازندگی برای ورود جدی گروه‌های جهادی به امر مهم تولید محتوا در حوزه رسانه این دوره برگزار شده است.
وی گفت: گروه‌های جهادی در عرصه اقدام برای محرومیت‌زدایی خوب فعالیت می‌کنند، اما در بازنمایی اقدامات خود ضعف دارند. اگر در گام نخست در 4000 گروه جهادی دارای رابط رسانه‌ای باشیم، با توانمندسازی این عزیزان می‌شود پیام‌های مشخص و منسجم در افکار عمومی منعکس کرد.
زهرایی در حال حاضر ضعف گروه‌های جهادی را در تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای دانست و گفت: در دیدار اخیر رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی با جهادگران؛ معظم له به اقدامات رسانه‌ای گروه‌های جهادی اشاره داشتند و فرمودند: خدمات گسترده وخوبتان را هنرمندانه منعکس کنید که باورپذیر باشد.
رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: وقتی این کلام ولایت برای ما اهمیتی چند برابر پیدا می‌کند که مولا و مقتدایمان جهادگران را با عباراتی چون سفیران کار و تلاش، مظهر مجسم آیه قرآن، مژده آینده بهتر و تصویر واقعی از کشور معرفی کردند. پس باید بتوانیم برای تبدیل این حرکت عظیم به گفتمان عمومی و رایج در کشور و پاسخ به فرمان ولی امر خودمان کاری در تراز انقلاب انجام دهیم.
زهرایی اشاره افزود: بسیج نهاد مردمی و دستاورد بی‌بدیل انقلاب اسلامی است. خاستگاه جهادگران را مقام معظم رهبری در بسیج سازندگی قرار دادند و به همین دلیل گروه‌های جهادی هیچ زمانی در سیطره گروه‌های ذینفع سیاسی واقتصادی قرار نداشته و پاک و زلال ماندند. هر تفکری در تضعیف بسیج گام بردارد، مظهر نفوذ است.
رییس بسیج سازندگی گفت: خلأ موجود در گسترش حرکت‌های جهادی، تثبیت و رسمیت آن و نیز سهیم ندانستن جهادگران برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی است. برای ترویج روحیه جهادی باید زمینه حداکثری حضور جهادگران و جوانان در بدنه نظام اداری فراهم شود.
انتهای پیام

captcha