نیمی از هزینه بیمه خبرنگاران آزاد پرداخت می‌شود
کد خبر: 3833485
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱

نیمی از هزینه بیمه خبرنگاران آزاد پرداخت می‌شود

گروه اجتماعی ــ استاندار زنجان گفت: بنده حداقل ۳۰ درصد از بیمه خبرنگاران آزاد را برای یک سال تامین می‌کنم و ارشاد نیز ۲۰ درصد تقبل کند، تا به بیمه خبرنگاران کمک شود.

نیمی از هزینه بیمه خبرنگاران آزاد پرداخت می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان شب گذشته در آیین گرامی‌داشت روز خبرنگار تعامل دستگاه‌ها با رسانه‌ها را ضروری دانست و گفت: باید ارتباط صحیحی بین مدیران و رسانه‌ها شکل بگیرد. برگزاری جلسات منظم مدیران و رسانه‌ها ضروری است و همه باید این بها را به رسانه‌ها بدهند.
وی با تأکید بر تکریم رسانه‌ها و رسیدگی به مشکلات فعالان در این حوزه، گفت: با توجه به اهمیت توجه به اطلاع‌رسانی از سوی مسئولان و نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در این حوزه ارتباط مدیران با رسانه‌ها را ارزیابی کرده و مسئولی که به مطالبات مردم و رسانه‌ها پاسخ‌گو نیستند در ارزیابی‌های این عملکرد گنجانده خواهند شد.
نماینده عالی دولت در استان در ادامه با تأکید بر تشکیل هیئت اندیشه‌ورز در حوزه رسانه، تصریح‌ کرد: باید این هیئت تشکیل و دستگاه‌های مرتبط عضو آن شوند تا به مشکلات خبرنگاران رسیدگی کنند.
وی همچنین در ارتباط با توزیع آگهی در بین مطبوعات نیز گفت: اینکه رسانه‌ها توقع داشته باشند که ما اطلاعیه توزیع کنیم، شدنی نیست. البته از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درخواست داریم که نسبت به توزیع نظام‌مند و عادلانه آن اقدام کند.
حقیقی در ارتباط با بیمه رسانه‌ها و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد نیز گفت: اسامی خبرنگاران آزاد که مستقل هستند و به جایی وابستگی ندارند باید احصا شود و بنده حداقل ۳۰ درصد از بیمه خبرنگاران را برای یک سال تامین می‌کنم و ارشاد نیز در این زمینه باید کمک کند و درخواست داریم که ارشاد نیز ۲۰ درصد بدهد تا به رقم بیمه کمک شود.
رسانه‌ها نقد را با تخریب اشتباه نگیرند
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان نیز در این مراسم با اشاره به تشکیل شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان اظهار کرد: معتقدیم اطلاع‌رسانی دقیق موجب ایجاد امید، پیشرفت، افزایش تاب‌آوری و تبیین فرهنگ مقاومت در جامعه می‌شود.
خدابخش مرادی‌نافچی با اشاره به اینکه در شورای اطلاع‌رسانی استان زنجان باید چندین کار مهم انجام شود، اضافه کرد: باید جلسات این شورا مرتب برگزار و در موضوعات مختلف اطلاع‌رسانی لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه باید فضای نقد سازنده در جامعه باشد و انتظار ما از رسانه‌ها نقد منصفانه است، گفت: البته نباید این‌گونه باشد که رسانه‌ها از در نقد بروند و از در تخریب بیرون آیند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در ارتباط با توزیع آگهی مربوط به نشریات نیز اظهار کرد: قانون این است که توزیع آگهی باید از طریق معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه توجه به صنوف مختلف در جامعه از موضوعاتی است که در دستور کار مدیریت عالی استان است، اضافه کرد: در این حوزه رسانه‌ها نیز مورد توجه بوده و برنامه‌هایی برای آن‌ها داریم.
انتهای پیام
captcha