لزوم ثبت و ضبط ناگفته‌های دفاع مقدس در سطح شهرها و روستاها
کد خبر: 3831790
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

لزوم ثبت و ضبط ناگفته‌های دفاع مقدس در سطح شهرها و روستاها

گروه اجتماعی - معاون فرماندار فومن با بیان اینکه ثبت تاریخ شهدا و ایثارگران دفاع مقدس به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت ملی ضروری است، گفت: ناگفته‌های بسیاری درباره جنگ تحمیلی و هشت‌سال دفاع مقدس وجود دارد که باید ثبت و ضبط شود.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ حمید رضایی،‌ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان فومن روز گذشته، 10 مردادماه در جلسه ثبت اسناد و آثار رزمندگان، با بیان اینکه ثبت تاریخ شهدا و ایثارگران دفاع مقدس به عنوان بخشی از فرهنگ و هویت ملی ضروری است، اظهار کرد:‌ امروز بر کسی پوشیده نیست که باید فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ کنیم.

وی بر تلاش همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی نسبت به ثبت خاطرات و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر تاکید کرد و گفت: شهرستان فومن به واسطه پیشینه فرهنگی و مذهبی و ارزشی خود از شهرستان‌های برجسته در دوران دفاع مقدس است.

معاون فرماندار فومن بر لزوم برنامه‌ریزی جهت اجرای برنامه‌ها برای حفظ اسناد مربوط به شهدای جنگ تحمیلی تاکید کرد و سوژه‌یابی و پیگیری به منظور یافتن موارد بیان نشده از خاطرات شهدا و رزمندگان را در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار داد.

رضایی نقش شوراهای اسلامی و دهیاران، پایگاه‌های بسیج، شبکه‌مدارس و سایر مراکز فرهنگی را در این مهم برجسته و حائز اهمیت دانست و عنوان کرد:‌ ناگفته‌های بسیاری درباره جنگ تحمیلی و هشت‌سال دفاع مقدس وجود دارد که باید ثبت و ضبط شود؛ از این رو یکی از برنامه‌های مربوطه، یافتن موارد گمنام و بیان نشده از رزمندگان دفاع مقدس در سطح شهرها و روستاهاست.

وی از انتشار و توزیع فرم‌های سوژه‌یابی جهت جمع‌آوری و جمع‌بندی اطلاعات دریافتی مربوط به ایام جنگ و خاطره رشادت‌های رزمندگان خبر داد و گفت:‌ شهرستان فومن در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن 405 شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده و تاکنون وصیتنامه 120 شهید بزرگوار جمع‌آوری و زندگینامه شمار زیادی از آنها تدوین شده است.

انتهای پیام

captcha