انتظارات از شوراهای حل اختلاف رفسنجان بالاست
کد خبر: 3831428
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

انتظارات از شوراهای حل اختلاف رفسنجان بالاست

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوب شهرستان رفسنجان به‌منظور ایجاد صلح و سازش گفت: انتظارات از شوراهای حل اختلاف رفسنجان بالاست.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان امروز چهارشنبه، 9 مرداد در دیدار با اعضا و دبیران شورای حل اختلاف رفسنجان گفت: ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم توسط معتمدان رسالت شورای حل اختلاف است.

وی افزود: با توجه به حجم بالای کار در سیستم قضایی، ضروریست برخی امورات کم‌اهمیت به بیرون از قوه قضاییه مثل نهاد شوراهای حل اختلاف واسپاری شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوب شهرستان رفسنجان به‌منظور ایجاد صلح و سازش تصریح کرد: انتظارات از شوراهای حل اختلاف رفسنجان بالا است.

مهدی تقی‌زاده، رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان گفت: به‌طور میانگین طی سه سال گذشته بیش از 40 درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منتهی شدند و کرمان در این ارتباط طی این مدت در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه تنها 29 درصد پرونده‌های قابل مصالحه در رفسنجان طی سال گذشته به صلح و سازش منجر شده است، افزود: در برخی از شهرهای شرقی و جنوبی استان کرمان بالای 90 درصد پرونده‌ها با صلح و سازش مختومه می‌شوند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان بیان کرد:‌ طی چهار ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۷۵۰ فقره پرونده وارد شوراهای حل اختلاف شهرستان رفسنجان شده و 2 هزار و 868 پرونده مختومه شده است.

انتهای پیام

captcha