درخشش دانش‌آموزان البرزی در مسابقات فرهنگی و هنری کشور
کد خبر: 3831130
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

درخشش دانش‌آموزان البرزی در مسابقات فرهنگی و هنری کشور

گروه فرهنگی ــ دانش‌آموزان البرزی در سی‌وهفتمین مسابقات فرهنگی و هنری کشور که با رویکرد مهارت‌آموزی و تقویت روحیه مشارکت‌جویی برگزار شد، ۲۰ رتبه برتر کسب کردند.

درخشش دانش‌آموزان البرزی در سی و هفتمین مسابقات فرهنگی و هنری کشور

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در رشته بازی رایانه‌ای، وبلاگ نویسی، زغال، نشریه الکترونیکی، معرق، نقد ادبی، سنتور، تار، سه تار، نی، مقاله پژوهی، داستانی، داستان‌نویسی و نقالی رتبه اول به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله کشوری این دوره از مسابقات دانش‌آموزان البرزی 20 رتبه برتر کسب کردند، افزود: دانش‌آموزان برگزیده البرز از آموزش و پرورش نواحی چها گانه کرج و شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد هستند.

این مسئول با بیان اینکه رقابت استانی دانش‌آموز البرزی در سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری درکانون شهید فهمیده کرج برگزار شد، اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری نقش موثری در مهارت‌آموزی، تقویت روحیه مشارکت‌جویی و تعاون بین دانش‌آموزان دارد.

فهمیده یادآور شد: این مسابقات با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان در زمینه هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی اجرایی شد.

وی بیان کرد: مسابقات فرهنگی هنری در قالب ۷۲ رشته و گرایش در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری و با محورهای ادبی و پژوهشی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، دستی و تجسمی برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه مسابقات فرهنگی هنری دوره دوم متوسطه به صورت حضوری دربرخی از رشته‌ها همانند تئاتر صحنه‌ای و مشاعره برگزار شد، ادامه داد: داوری این مسابقات را 100 نفر از داوران برجسته فرهنگی هنری استان البرز بر عهده داشتند.

فهمیده بیان کرد: از نفرات برتر استان‌ها در جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری کشور که مردادماه سال‌جاری در تهران برگزار می‌شود، تجلیل به عمل می‌آید.
انتهای پیام

captcha