سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ‌کرمان تسهیل شود
کد خبر: 3831040
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ‌کرمان تسهیل شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار کرمان گفت: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان ‌باید تسهیل شود تا با استفاده از منابع مالی جدید هم بهره‌وری را افزایش داد و هم از دانش روز در کشاورزی استفاده کنیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد فدائی، استاندار کرمان امروز، 8 مردادماه در دیدار رمضان‌نژاد، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ‌با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی زیادی در استان وجود دارد که بیکار هم هستند گفت: باید با یک برنامه دقیق و مدون از این ظرفیت و این دانش علمی در سطح استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه کارها در بخش کشاورزی کند پیش می‌رود و در اجرا مسیر طولانی داریم افزود: در مجموع استان کرمان حرکت بهره‌وری در بخش کشاورزی آن کند است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه منابع آبی در استان زیرزمینی است، تصریح کرد: بارش‌های امسال در سطح کشور تاثیر آنچنانی در منابع آبی استان کرمان نداشته است.

وی با بیان اینکه میزان بهره‌وری در بخش کشاورزی استان کرمان بسیار اهمیت دارد چرا که ما استان بسیار کم‌آبی هستیم، بیان کرد: حدود 95 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است و باید برای این همه برداشت منابع آبی در کرمان برنامه برای افزایش بهره‌وری داشته باشیم.

فدائی با اشاره به اینکه کشت گلخانه‌ای در استان کرمان باید افزایش پیدا کند و از کشت محصولات آب‌بر در استان جلوگیری کرد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان کرمان باید تسهیل شود تا با استفاده از منابع مالی جدید هم بهره‌وری را افزایش داد و هم از دانش روز در کشاورزی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار جهاد کشاورزی استان کرمان سالانه حدود 20 هزار میلیارد تومان درآمد بخش کشاورزی استان است که با تجمیع آن می‌شود از این منبع مالی عظیم برای خود کشاورزان استفاده کرد، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کرمان بسیار زیاد است که باید این فرصت‌ها معرفی شود.
انتهای پیام

captcha