تأثیر‌ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بر كاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3829461
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

تأثیر‌ توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بر كاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با یادآوری نقش فرهنگ در عرصه‌های مختلف گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بر کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار است.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، اول مردادماه در مراسم افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای چاپ در شیراز، گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بر کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه تاکنون بحث آموزش در بخش چاپ مغفول مانده بود، افتتاح این آموزشگاه را زمینه‌ساز ارتقای مهارت در فعالان این بخش دانست و گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد فارس از هر برنامه‌ای که منجر به مهارت آموزی شود، حمایت خواهد کرد.

حبیب كوشكی، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز با اشاره به افتتاح سه مرکز جوار کارگاهی در این استان، گفت: به مناسبت هفته ملی مهارت در استان فارس 6 آموزشگاه و 30 کارگاه افتتاح خواهد شد.

وی همچنین گفت: آموزشگاه فنی و حرفه‌ای چاپ ویرا، در 17 رشته مرتبط با چاپ، مهارت‌افزایی و مهارت‌آموزی را انجام خواهد داد.

جواد اشرافی، مدیر آموزشگاه فنی و حرفه‌ای چاپ ویرا نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریالی برای راه‌اندازی این مرکز گفت: دوره‌های مهارت افزایی و آموزشی برای زنان و مردان پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه نبود نیروی ماهر در حوزه چاپ یکی از مشکلات فعالان این بخش است، گفت: برای دریافت مجوز راه‌اندازی این مرکز تنها یک ماه زمان صرف شده است.
انتهای پیام

captcha