برپایی نمازجمعه در ۱۵ نقطه کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3829456
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

برپایی نمازجمعه در ۱۵ نقطه کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نماز جمعه در ۱۵ نقطه استان برپا می‌شود که باید از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سطح کشور و استان تقدیر و تشکر کرد.

برپایی نمازجمعه در 15 نقطه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدجواد خاضع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز، یکم مردادماه در نشست ستاد نماز جمعه یاسوج که به‌منظور برنامه‌ریزی جهت گرامی‌داشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور و چهلمین سالگرد برگزاری نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: وقتی که فلسفه نماز جمعه گسترش تقواست، خدمت به نماز جمعه در واقع خدمت به دین و تقوای الهی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «خدمت به نماز جمعه، خدمت به آگاهی سراسری ملت ایران است»، اضافه کرد: نماز جمعه یک عمل صرفاً عبادی نیست، بلکه عبادی، سیاسی بوده و عملی است که در ذات و ترکیب خود آگاهی بخش است.

رئیس ستاد نماز جمعه یاسوج بیان کرد: بنابراین وقتی نماز جمعه آگاهی‌بخش است، خدمت در ستاد نماز جمعه خدمت به آگاهی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام خاضع با اشاره به اینکه نماز جمعه اکنون در حدود 900 نقطه کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: در 15 نقطه استان کهگیلویه و بویراحمد نماز جمعه برگزار می‌شود که باید از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سطح کشور و استان تقدیر و تشکر کرد.

وی برگزاری نماز جمعه را از الطاف الهی برای ملت ما و در واقع ثمره و برکت انقلاب اسلامی دانست و ابراز کرد: نماز جمعه باعث رشد آگاهی مردم در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: نماز جمعه باعث می‌شود که با حضور مردم در میعادگاه‌های نماز جمعه، خطبا و ائمه جمعه مسائل مهم روز را بیان و توطئه‌های دشمنان و وضعیت جهان اسلام را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام خاضع ضمن تأکید بر اینکه نماز جمعه پایگاه مهمی برای فعالیت، گسترش دین و استحکام پایه‌های انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: نماز جمعه محل بصیرت‌افزایی، امید‌بخشی به مردم، تجدید عهد و میثاق با ولایت و باعث تقویت رابطه مردم و حاکمیت می‌شود.

وی نماز جمعه را از برکات انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: هر خدمتی که به نماز جمعه شود، در واقع خدمت به انقلاب اسلامی، دین و معنویت و خدمت به خون شهدایی است که برای تنومندتر شدن درخت انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند.

انتهای پیام

captcha