خدمات جهانی المصطفی(ص) در داخل کشور شناخته‌شده نیست
کد خبر: 3829441
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات:

خدمات جهانی المصطفی(ص) در داخل کشور شناخته‌شده نیست

گروه حوزه‌های علمیه – رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات گفت: مظلومیت جامعةالمصطفی(ص) آن قدر زیاد و تأسف‌برانگیز است که در بسیاری اوقات، حتی در داخل کشور خدماتش شناخته‌شده نیست.

به گزارش ایکنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان، امروز، یکم مردادماه، در سیزدهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی(ص)، که در ستاد مرکزی گرد هم آمده بودند، با اشاره به مشکلات موجود، گفت: باید وضعیت کنونی خود را درک و شرایط را به خوبی بررسی کنیم.

وی با اشاره به اثرگذاری گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا، اظهار کرد: باید در مصرف بودجه‌ها به گونه‌ای عمل کرد که هدف اصلی قربانی نشود و در این باره غفلت صورت نگیرد. نباید از ظرفیت، امکانات و داشته‌های خود غافل باشیم و به شرایط کنونی‌مان بی‌توجهی کنیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: همکاری هرچه بیشتر جامعةالمصطفی(ص) و سازمان فرهنگ موجب تحقق روزافزون اهداف عالی جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

ابراهیمی با ابراز خرسندی از فعالیت‌ها و اثربخشی جامعةالمصطفی(ص) در جهان، تأکید کرد: در حوزه فعالیت معنوی و فرهنگی روش‌های متعددی وجود دارد و لازم است هدف ما مشخص باشد. اگر هدف ما تربیت انسان باشد، به آن نمی‌رسیم، بلکه باید نتیجه تعاملاتمان به تربیت انسان منجر شود.

روش اقناع در علوم معنوی

وی با بیان اینکه در علوم دیگر شیوه اثبات رواج دارد، گفت: در علوم معنوی و حوزوی، از شیوه اقناع استفاده می‌شود. در این روش، دل مخاطب را به آرامش می‌رسانیم. گاهی سخن گفته نمی‌شود، ولی اثر گذاشته می‌شود. گاهی هم هرچه سخن می‌گوییم، تأثیر معکوس می‌بینیم. در اینجا صفای دل باید از ناقل به منقول‌‌الیه منتقل شود.

ابراهیمی ادامه داد: آموزش دو مرحله دارد؛ یکی تا گوش و دیگری از گوش تا دل است. در مرحله اول مشکلی نیست، ولی گرفتاری اصلی در مرحله دوم بروز می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ذکر اینکه طبیعت را خیلی راحت‌تر از انسان می‌توان تغییر داد، تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها اداری هستند و برخی رسالت‌محور. نباید از رسالتی‌ بودن به سمت اداری بودن حرکت و این دو را با هم جابه‌جا کرد. گاهی اوقات ممکن است دروس و آموزش به نتیجه نرسد که لازم است در این زمینه آسیب‌شناسی کرد.

لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد‌ها

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد‌ها و استفاده از داشته‌ها، گفت: نباید ثروت وجودی المصطفائیان نادیده گرفته شود و شما مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی(ص) می‌توانید اثرگذاری مطلوبی داشته باشید.

وی با بیان اینکه هیچ سازمانی به اندازه المصطفی(ص)، در جهت اهداف انقلاب حرکت نکرده است، افزود: باید این مسیر را به خوبی بپیماییم و آثارش را به دست بیاوریم.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به لزوم اثرگیری و بازخوردگیری دست‌پرورده‌های المصطفی(ص)، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، به چند مسئله بسیار مهم اشاره کرده‌اند. لازم است داشته‌های انقلاب اسلامی به ثمر بنشیند و خود را نشان دهد. بسیاری از مشکلات با تشکیل شورای مشورتی متشکل از مجربان عرصه بین‌الملل حل خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: سال گذشته مقرر گشت تفاهم‌‌نامه‌ای بین المصطفی(ص) و سازمان نوشته شود. امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه، هم‌افزایی کنیم و بتوانیم بیش از پیش به تحقق اهداف عالی کمک کنیم.

شیوه منطقه‌بندی المصطفی(ص)

وی شیوه منطقه‌بندی المصطفی(ص) را بسیار خوب ارزیابی و ابراز کرد: در مناطقی که جامعةالمصطفی(ص) مشخص کرده است، اگر سازمان رایزن فرهنگی داشته باشد، در خدمتگزاری حاضریم.

ابراهیمی ادامه داد: مسئولیت امضای موافقت‌نامه علمی، فرهنگی و بین‌المللی، برعهده سازمان فرهنگ است. پیش‌نویس موافقت‌نامه‌ها را به هجده نهاد می‌فرستیم. جامعةالمصطفی(ص) هم جزء این نهادهاست و می‌توان از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: رایزنان فرهنگی سازمان می‌توانند مُعّرف شما باشند و فیلم، کاتالوگ و... المصطفی(ص) را در دیدارهایشان ارائه دهند. دانشگاه‌های دنیا بسیاری از مشکلاتشان را از طریق ایمیل حل می‌کنند و می‌توان با استفاده از این امکانات، هزینه‌ها را کاهش داد.

وی مطالبه‌گری المصطفی(ص) را از رایزنان سازمان ضروری دانست و تأکید کرد: با هم‌افزایی بیشتر می‌توان روند امور را تسهیل کرد.

استفاده از فرصت‌های متقابل

سپس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی درباره استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه‌هایی که ایران با کشورهای دیگر امضا کرده است، گفت: لازم است با تشکیل کارگروه ویژه‌‌ای، زمینه برای همکاری بیشتر فراهم شود. بی‌شک علاقه‌مندیم از ظرفیت رایزنان فرهنگی سازمان استفاده کنیم.

رئیس جامعةالمصطفی(ص) ادامه داد: رایزنان می‌توانند از فرصت‌های مطالعاتی متقابلی استفاده کنند که المصطفی(ص) ارائه می‌دهد. این موضوع را می‌توان در تفاهم‌نامه‌های دوجانبه در نظر گرفت و تصویب کرد. ما آمادگی داریم در این زمینه همکاری کنیم.

وی در پایان بر عملیاتی‌سازی امضای تفاهم‌‌نامه فی‌مابین المصطفی(ص) و سازمان تأکید کرد.

یادآور می‌شود، در ادامه حاضران در اجلاس پیشنهادهایشان را مطرح کردند که رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات پاسخ‌گوی پرسش‌های آنان بود.

انتهای پیام

captcha