بیش از نیمی از حجاج ایرانی به سرزمین وحی منتقل شدند
کد خبر: 3829305
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

بیش از نیمی از حجاج ایرانی به سرزمین وحی منتقل شدند

گروه جامعه ــ مسئول عملیات نقل حج تمتع ۹۸ از انتقال بیش از نیمی از مجموع حجاج ایران به سرزمین وحی تا پایان روز دوشنبه، ۳۱ تیرماه، خبر داد.

بیش از نیمی از حجاج ایرانی به سرزمین وحی منتقل شدندبه گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت؛ کامران اکبری، مسئول عملیات نقل حج تمتع ۹۸ گفت: تا پایان شب گذشته، 31 تیرماه، ۱۸۸ پرواز توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) به عربستان انجام شد و به این ترتیب، عملیات رفت انتقال حجاج از نیمه گذشت.
 
وی مجموع پرواز‌های مرحله رفت حجاج ایرانی را ۳۶۱ پرواز بیان کرد و گفت: تقریبا همین تعداد پرواز نیز برای برگشت آن‌ها در نظر گرفته شده است.
 
این مسئول سازمان حج و زیارت، عملکرد ایران‌ایر را در زمینه انتقال حجاج، عالی توصیف کرد و دستیابی به آن را ناشی از همت، مدیریت و مراقبت متخصصان، کادر پروازی و همه کارکنان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: میانگین تأخیر پرواز‌های ایران‌ایر تاکنون حدود ۲۲ دقیقه بوده که با توجه به حجم پروازها، رقم قابل قبولی است.
 
وی یادآور شد: بسیاری از پرواز‌های حجاج ایرانی به‌دلیل حضور به‌موقع مسافران و آمادگی هواپیما و کادر پروازی با تعجیل و زودتر از برنامه اعلام شده صورت گرفته است.
 
به گفته اکبری، دو مورد تأخیر ناشی از نقص فنی هواپیما در ساری و گرگان موجب شده است میانگین تأخیر عملیات پروازی به ۲۲ دقیقه برسد.
 
مسئول عملیات نقل حج تمتع ۹۸ ابراز امیدواری کرد: عملکرد خوب ایران‌ایر در زمینه انتقال حجاج تا زمان پایان عملیات رفت و برگشت ادامه داشته باشد. تاکنون عملیات انتقال حجاج از ایستگاه‌های پروازی کرمانشاه، یزد، گرگان، ساری، زنجان، زاهدان، بیرجند و اهواز به پایان رسیده است.
 
اکبری بیان کرد: انتقال حجاج از طریق ایستگاه‌های تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، ارومیه، کرمان و هرمزگان همچنان ادامه دارد و پرواز‌های حجاج از طریق فرودگاه‌های همدان و رشت نیز در روز‌های آینده آغاز خواهد شد. آخرین پرواز حجاج ایرانی به سوی مدینه روز ۹ مرداد و از شهر‌های تهران، مشهد و تبریز انجام می‌شود.
 
این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت، آخرین روز انتقال حجاج از طریق فرودگاه جده به مکه مکرمه را نیز روز ۱۴ مردادماه، از شهر‌های تهران، مشهد و ارومیه بیان کرد.
 
اکبری همچنین از همکاری عربستان در پذیرش زائران ایرانی و انجام تشریفات مربوط به کنترل گذرنامه و ترخیص آنان در فرودگاه‌های جده و مدینه ابراز رضایت کرد و گفت که به دلیل تعامل خوب ماموران دراین دو فرودگاه، حجاج در کوتاهترین زمان ممکن از آن خارج می‌شوند. انتقال تمامی حجاج ایران در سال جاری توسط ایران ایر(هما) انجام می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha