جمهوری اسلامی الگوی مقاومت در جهان
کد خبر: 3828318
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

جمهوری اسلامی الگوی مقاومت در جهان

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه قائمشهر گفت: امروز جمهوری اسلامی در چشم امیدواران عالم، الگو و اسوه مقاومت در برابر زورگویان شده است.

جمهوری اسلامی الگوی مقاومت در جهانبه گزارش ایکنا از مازندران آیت‌الله علی معلمی امام جمعه قائمشهر امروز 28 تیرماه در آغاز خطبه اول با قرائت آیاتی از سوره مبارکه نجم، گفت: تبعیت از هوای نفسانی مایه هلاکت انسان است و سرچشمه گمراهی‌ها است.
وی با تاکید بر اینکه مدیران در جذب نیرو بر اساس معیارها، اصول و ضوابط عمل کنند، افزود: متأسفانه تقوا در برخی از مدیران و تصمیم‌گیران ضعیف شده و وقتی انسان از تقوا، خدا، قبر و قیامت نشنود، گرفتار غفلت و هوای نفسانی خواهد شد.

امام جمعه قائمشهر با بیان اینکه، انقلاب آمد که دین حاکم باشد، تصریح کرد: مردم مدیران را از افراد دیندار انتخاب کنند و به جای یأس و گوشه نشینی حرکت و قدم مثبت بردارند و مطالبه‌گر باشند.
وی در خطبه دوم با اشاره به دیدار تاریخی ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری گفت: در هفته گذشته، سخنان مقام معظم رهبری مثل همیشه بسیار حکیمانه و راهگشا بود و رهبر انقلاب وظایف ائمه جمعه را بازخوانی و تبیین کردند.
معلمی با اشاره به تعهدات ایران در برجام، اظهار کرد: ما تعهدی داشتیم که غنی‌سازی را بیاوریم پایین و آنها تعهد داشتند تحریم‌ها را بردارند اما آنها تحریم‌ها را افزایش دادند اما اکنون به علت رفتار آنها شروع به کاهش اجرای تعهداتمان کردیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خطاب به غرب، فرمودند: شما که به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردید و اجرا ننمودید؛ به چه حقی از ما می‌خواهید ما به تعهداتمان پایبند بمانیم.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان با بیان اینکه نباید برای قطع رابطه با بیگانگان متاثر شد، بیان کرد: این قطع رابطه واقعاً برکت دارد و مقام معظم رهبری فرمودند:«به برکت دل بریدن از بیگانگان، کشور از درون در حال جوشیدن است. اگر می‌خواستند واقعاً مشکل لوازم یدکی اتومبیل‌ها حل بشود، می‌آمدند از همین شرکت‌های دانش بنیان، از همین صنایع نظامی، که بحمدالله اینهمه موفقیت دارد کمک می‌خواستند، ولی نخواستند متأسفانه.»
امام جمعه قائمشهر با تقدیر از نیروی دریایی سپاه در توقیف نفتکش خارجی، افزود: نیروی دریایی سپاه، عزت‌مندانه و قدرتمندانه، این نفتکش قاچاقی را در حاشیه جزیره لارک متوقف کردند.
وی با اشاره به ادعای آمریکا درباره اسکورت نفتکش‌ها، افزود: این نشان اقتدار نیروهای مسلح ما است که اگر به تناسب نیروهای مسلح، مدیران اجرایی ما هم از آن صلابت، اقتدار و پاکی  برخوردار می‌بودند، وضعیت کشور بهتر از این بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قائم شهر، گفت: کشور یک کشور انقلابی است و چهل سال است با مدیریت و روحیه انقلابی پیش می‌رود اما گرفتار دولتمردانی شدیم که دل به خارج بسته بودند و این اشکال جدی کار ما شده است.
وی افزود: امروز جمهوری اسلامی در چشم امیدواران عالم، الگو و اسوه مقاومت در برابر زورگویان شده است و از خداوند ممنان خواستاریم به حرمت خون‌های ناحق ریخته شده رزمندگان، با شکست استکبار این ملت را به پیروزی برساند.

captcha