جشنواره کتاب سال رضوی در جریان‌سازی‌های فکری و فرهنگی مؤثر است
کد خبر: 3828004
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
فقهی‌زاده:

جشنواره کتاب سال رضوی در جریان‌سازی‌های فکری و فرهنگی مؤثر است

گروه ادب ــ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنوارۀ کتاب سال رضوی، این جشنواره را در زمینه جریان‌سازی‌های فکری و فرهنگی تأثیرگذار خواند.

ارسال شود///جشنواره کتاب سال رضوی در جریان‌سازی‌های فکری و فرهنگی مؤثر استبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی؛ عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در مراسم افتتاحیه کتاب سال رضوی گفت: بدون تردید یکی از کار‌های بسیار مهم جشنواره کتاب سال رضوی، کمک به جریان‌سازی‌های فکری و فرهنگی در حوزه امامت و ولایت است.

وی بازشدن دروازه جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی را در سایر حوزه‌های علمی و پژوهشی و فرهنگی عامل مؤثری در کارآمدترشدن جشنواره و اثرگذاری‌های فرهنگی آن بر جهان اسلام دانست و افزود: بسیار اقدام ارزشمندی است که جشنواره بین‌المللی کتاب سال در دوره جدید با نگرش صحیح‌تری دروازه خود را به روی سایر حوزه‌ها گشوده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بازشدن دروزاه کتاب سال رضوی بر روی حوزه امامت‌پژوهی و ولایت‌پژوهی به صورت عام، ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: اگر دایره فعالیت‌های جشنواره کتاب سال را از حوزه ایران و جهان عرب فراتر ببریم و به حوزه‌های جغرافیایی گوناگون از غرب و شرق جهان اسلام گسترش دهیم، تأثیرگذاری این جشنواره صدچندان خواهد شد.

فقهی‌زاده با ابراز اینکه آستان قدس رضوی به لطف الهی و با وجود دست‌اندرکاران مخلص و آگاه، به کانون عظیم فرهنگی و کانون نشر ارزش‌های اسلامی و کانون نجام فعالیت‌های هنری تبدیل شده و در حوزه قرآن و علوم وابسته فعالیت‌های چشمگیری داشته است، تصریح کرد: جشنواره کتاب سال می‌تواند با برگزاری پیش‌جلسه‌های متعدد در کشور‌های مختلف، انظار هنرمندان و دانشمندان گوناگون در حوزه‌های گوناگون را به خود جلب کند.

استاد دانشگاه تهران در پایان، با بیان این‌که محبت اهل بیت(ع) دل هر جان بیداری را روشن و مسئولیت ما را در این زمینه بیشتر می‌کند تا تلاش مضاعفی در عرصه‌های مختلف داشته باشیم، افزود: گسترش جشنواره امسال به حوزه‌های جغرافیایی بیشتر و تبلیغ دایره موضوعی جشنواره در جذب مخاطب بسیار می‌تواند مؤثر باشد و فعالین بیشتری را نسبت به دیگر حوزه‌ها جذب کند.

انتهای پیام

captcha