بهره‌مندی ۱۴ هزار مددجوی سیل‌زده از خدمات بهزیستی لرستان
کد خبر: 3827967
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴

بهره‌مندی ۱۴ هزار مددجوی سیل‌زده از خدمات بهزیستی لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان توانمندسازی مددجویان را برنامه استراتژیک این اداره‌کل دانست و افزود: در جریان سیل اخیر بیش‌ از ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد از خدمات بهزیستی بهره‌مند شدند.

بهره‌مندی ۱۴ هزار مددجوی سیل‌زده از خدمات بهزیستی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی لرستان، امروز چهارشنبه، 26 تیر در مراسم جشن گرامی‌داشت هفته بهزیستی که به‌مناسبت سی و نهمین سال تشکیل سازمان بهزیستی در شهرستان سیل‌زده پلدختر و به‌همت معاونت امور اجتماعی و معاونت پیشگیری برگزار شد، با تبریک این هفته و تأکید بر ضرورت توانمندسازی مددجویان تحت‌پوشش بهزیستی، اظهارکرد: توانمندسازی مددجویان تحت پوشش، جزو برنامه‌های استراتژیک سازمان بهزیستی است.

وی با ذکر این مطلب که برای تحقق این هدف، بهزیستی برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند، ادامه داد: در جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی مهم‌ترین برنامه‌ها اشتغال‌زایی و ارائه وام اشتغال به مددجویان خواهد بود.

توکلی با تقدیر از اقدامات پرسنل و کارکنان بهزیستی پلدختر در جریان سیل فروردین و کمک‌رسانی به مددجویان تحت پوشش، ادامه داد: به 14 هزار و 314 نفر زن و مرد و کودک در مناطق سیل‌زده استان خدمات ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که غربالگری روان‌شناختی ۶ هزار و ۶۲۵ نفر در مناطق سیل‌زده استان انجام شد، ادامه داد: 1043 خدمت مشاوره به افراد در مناطق سیل‌زده در قالب مشاوره گروهی، انفرادی، زوج‌درمانی و آموزش‎های گروهی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان اجرای برنامه فرهنگی و تفریحی جهت کودکان و نوجوان معمولان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان، بازی و تشویق کودکان به بازی‎های گروهی نشاط‌ آور جهت تخلیه هیجانی منفی ناشی از حادثه، انجام مسابقه ورزشی بین دو محله سیل‌زده در پل‌دختر و آموزش‎های گروهی به افرادی که غربالگری مثبت داشته‎اند را از دیگر اقدامات بهزیستی استان برشمرد.

گفتنی است که در این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و لحظاتی مفرح برای خانواده‌ها، از خدمات کارکنان اداره بهزیستی شهرستان پلدختر و نمایندگان کانون توسعه و همیاری مهدهای کودک لرستان با اهدا لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام

captcha