وجود ۲۴ هزار زن سرپرست خانوار در لرستان
کد خبر: 3827963
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

وجود ۲۴ هزار زن سرپرست خانوار در لرستان

گروه اجتماعی ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به این‌که افزایش طلاق موجب افزایش زنان سرپرست خانوار است، گفت: در حال حاضر در لرستان ۲۴ هزار زن سرپرست خانوار هستند کمااینکه این زنان موظف تامین معیشت و تربیت فرزندان هستند.

نقش بارز مشاوره قبل از ازدواج/ وجود ۲۳ هزار زن سرپرست خانوار در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، امروز چهارشنبه، ۲۶ تیر در ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان که با محوریت هفته ازدواج در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: از برنامه‌های اولویت‌دار دولت تحکیم بنیاد خانواده مبتنی‌بر منویات مقام معظم رهبری است که ازدواج پایه اساسی تحکیم بنیان خانواده به‌شمار می‌رود.

وی با ذکر این مطلب که اسلام به ازدواج اهمیت فراوانی داده است، اضافه کرد: از طرفی باید تمام مسئولان ازدواج را تسهیل کرده و از بالا رفتن سن ازدواج جلوگیری کنند.

پرویزپور با اشاره به این‌که دستگاه‌های که متولی ازدواج هستند باید ازدواج آسان را ترویج دهند، به تاثیر بارز مشاوره‌های پیش از ازدواج اشاره و ادامه داد: موضوع مشاوره از عوامل مهم پیشگیری از طلاق است کمااینکه طلاق از عوامل آسیب‌های اجتماعی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به این‌که افزایش طلاق موجب افزایش زنان سرپرست خانوار است، اضافه کرد: در حال حاضر در لرستان ۲۴ هزار زن سرپرست خانوار هستند کمااینکه این زنان موظف تامین معیشت و تربیت فرزندان هستند.
وی با تاکید بر حضور چشم‌گیر دستگاه‌های متولی مشاوره ازدواج در این هفته، ادامه داد: در طرح آموزشی سال‌جاری امور بانوان و خانواده استانداری لرستان رویکرد ما ترغیب جوانان به ازدواج‌های آسان و مبتنی‌بر عقل و منطق است.


انتهای پیام

captcha