کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خیر تهرانی به نوعروسان کردستانی
کد خبر: 3827919
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خیر تهرانی به نوعروسان کردستانی

گروه اجتماعی ــ اسحاق بیگی، یکی از خیران تهرانی ۲۳ فقره جهیزیه به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان به نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان اهدا کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان در مراسم اهدای جهیزیه به 23 نوعروس کردستانی که امروز، 26 تیرماه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خیر تهرانی حامی ۱۰۰ نفر از ایتام کردستانی است و ماهیانه کمک‌های خود را به حساب این کودکان واریز می‌کند که در این بخش نیز تاکنون ۱۶۱ میلیون تومان کمک کرده است.

وی افزود: کمک به تأمین مسکن سه مددجو و تأمین ۱۰ مورد جهیزیه و پرداخت ۷۰ میلیون تومان کمک موردی به نیازمندان از دیگر کارهای خداپسندانه اسحاق بیگی است.

وی گفت: گروهی افرد ناآگاهانه یا مغرضانه در زمینه توزیع کمک‌های خیران بین نیازمندان شبهاتی بیان می‌کنند که به‌طور صریح اعلام می‌کنم ۱۰۰ درصد کمک‌های خیران بین نیازمندان این استان توزیع می‌شود و ما شرعی و قانونی اجازه جابجایی این کمک‌ها به استان و یا شهرستان دیگری را نداریم.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از حامیان ایتام کردستانی در خارج از استان و بیشتر در تهران زندگی می‌کنند، ادامه داد: کمیته امداد رابط بین خیران و نیازمندان است و ما در این نهاد تلاش می‌کنیم با رعایت امانتداری، کمک‌های خیران را بدون کم و کاست به دست نیازمندان برسانیم.

فرانک قدسی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان در ادامه مراسم عنوان کرد: تشکیل زندگی مشترک با سبک اسلامی همچون قلعه و حصار اعضای آن خانواده را از هر آسیبی مصون می‌دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری گسترده دشمنان در راستای متزلزل کردن بنیان خانواده‌های ایرانی، افزود: دشمنان ما بسیاری از اهداف شوم خود را در قالب شبکه‌های تلویزیونی و برنامه‌های غیراخلاقی برای نابودی کانون خانواده‌های ایرانی پیاده می‌کنند.

قدسی خطاب به زوج‌های جوان افزود: باورهای دینی را تقویت کنید تا از رسوخ هر نوع هجمه در راستای متزلزل کردن پایه‌های نهاد خانواده جلوگیری شود.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان بر لزوم اعتلای اعتقادات دینی در امر ازدواج تأکید کرد و ادامه داد: نباید از مسائل تربیتی غافل شد چرا که برخی رفتارها که ارمغان کشورهای غربی است در مکتب غنی اسلام نمی‌گنجد و موجب متلاشی‌شدن بنیان خانواده‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی فقیه در کردستان در ادامه این مراسم اظهار کرد: این مراسم‌ها نشان‌دهنده وجود قلب‌های رئوف در جامعه است و خداوند نیکوکاران را در سایه رحمت و مودت خود قرار می‌دهد‌.

وی یادآور شد: متأسفانه امروزه ازدواج به دژ تسخیرناپذیری برای جوانان به واسطه مهریه و جهیزیه‌های سنگین و تبعیت از منطق‌های پوچ و تبدیل شده است.
انتهای پیام

captcha