راهیابی ۵ فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مسابقات کشوری معارف
کد خبر: 3827859
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

راهیابی ۵ فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مسابقات کشوری معارف

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از راهیابی پنج فعال قرآنی استان به مرحله کشوری مسابقات معارف چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

راهیابی 5 فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مسابقات کشوری معارف

حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: در آزمون مرحله شهرستانی مسابقات معارف در مجموع 55 نفراز بانوان و آقایان به بخش استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: با برپایی آزمون در بخش استانی هم فقط پنج نفر توانستند با کسب امتیازهای لازم به مرحله کشوری این دوره از مسابقات معارف که یکی از بخش‌های چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بوده راه یابند.

آسوده یادآور شد: بخش معارف شامل محورهای تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ احادیث و نهج‌البلاغه است.

وی عنوان کرد: در مجموع در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۸۰۰ نفر از علاقه‌مندان در مرحله شهرستانی شرکت کرده بودند که از این تعداد ۱۵۰ نفر شامل ۸۹ نفر بانو و ۷۰ نفر آقا به مرحله استانی راه پیدا کردند و در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در ۱۵ رشته برگزار ‌شد، افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم برگزارشد.

آسوده بیان کرد: اذان، دعاخوانی، همسرایی، همخوانی، مقطع‌خوانی، گروه‌خوانی، آثار دو یا چند زبانه (عربی، فارسی، انگلیسی) و انشاد انفرادی تک‌خوانی محور از سایر رشته‌های این دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha