پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان ایجاد می‌شود
کد خبر: 3826241
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان ایجاد می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از اختصاص دوهزار و ۵۰۰ مترمربع زمین برای احداث پارک اقتصاد دیجیتال در استان خبر داد.

پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان ایجاد می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان شب گذشته، 19 تیرماه در جلسه بررسی راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان با بیان اینکه راه‌اندازی این پارک یکی از وعده‌هایی که بود توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان سمنان مطرح شد، بیان کرد:  طی توافقی که با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد، جانمایی صورت گرفت و فضایی به مساحت دوهزار و 500 مترمربع برای این امر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این مهم برای توسعه و حمایت از بازار ict و کسب و کارهای مرتبط با این موضوع انجام خواهد شد که در این راستا تفاهم‌نامه‌های موردنیاز طی هفته‌های آتی با حضور وزیر ارتباطات و استاندار سمنان امضا خواهد شد و مراحل اجرایی آن نیز تا ایام دهه فجر امسال انجام می‌شود.

به گفته عسکری؛ هدف این است تا شرکت‌های فعال در حوزه ict بتوانند با استفاده از این فرصت، سهم بیشتری را از بازار این حوزه در کشور به خود اختصاص دهند و اجرای فعالیت منسجم و وسیع توسط پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در استان با این مهم محقق خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این مجموعه، می‌توان خلأ جدی که امروز بین پارک‌های علم و فناوری با عرصه بازار و تجارت حوزه ict وجود دارد، را از بین برد متذکر شد: با همکاری دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت این واحد از آنها، استان سمنان در آینده سهم بیشتری را از بازار حوزه ict به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام

captcha