افتتاح مراکز «افق» در بقاع متبرکه هرمزگان
کد خبر: 3822311
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

افتتاح مراکز «افق» در بقاع متبرکه هرمزگان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی سازمان اوقاف از افتتاح مراکز «افق» در بقاع متبرکه هرمزگان خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار با توجه به نیاز جامعه به خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی، مراکز «افق» در بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه هرمزگان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص آشنایی با مسائل روز و شناخت آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات اجتماعی و بر اساس دستورالعمل صادره از اداره اوقاف کل کشور با دیدگاه  برون‌سپاری برنامه‌ها مراکز «افق» در بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس  دستورالعمل صادرشده مراکز افق در سه سطح در کل کشور در حال اجراست، تصریح کرد: نخستین سطح متعلق به بقعه‌های شاخص کشوری است که استان ما دو بقعه سید مظفر هرمزگان و سید سلطان محمد رودان رادار که این طرح در آن اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان افزود: و در مرحله بعد هرمزگان بقعه‌های شاخص فراوانی دارد و آخرین مرحله نیز متعلق به شهرستان‌ها است که همگی به ترتیب سطوح تعیین‌شده اجرا خواهند شد.
حجت‌الاسلام آزادی بیان کرد: بر اساس ایفای نقش پررنگ و مؤثر بقاع متبرکه در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در امامزادگان و بقاع متبرکه با رویکرد تبدیل آنان به قطب فرهنگی، اجتماعی، گردشگری ازاین‌پس از محل درآمد بقاع متبرکه بخشی نیز در حوزه‌های اجتماعی همچون مقابله با آسیب‌های اجتماعی هزینه می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه درآمد بقاع متبرکه باید برای مجاوران بقاع هزینه شود، تصریح کرد: بدین‌جهت  کارگروه‌هایی در راستای شناسایی مناطق محروم و آسیب‌های اجتماعی آنان تشکیل‌شده است که با شناسایی مشکلات آنان درصدد رفع آن مشکل برآیند تا اولویت‌ها در رسیدگی به مشکلات نیز رعایت شود.
وی با تأکید بر اینکه اثربخشی فعالیت‌های اجتماعی در ابعاد فرهنگی و تربیتی بروز و نمود دارد، اظهار کرد: اگر با آسیب‌های اجتماعی مقابله و سبک زندگی اسلامی آموزش داده شود، نیاز به فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی نیز کاهش می‌یابد؛ بنابراین بهتر است پیش از ورود به حوزه پیشگیری در حوزه درمان فعالیت کنیم.

انتهای پیام

captcha