بازگشت 1500 بیمار دیالیزی به چرخه حیات
کد خبر: 3820978
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲

بازگشت 1500 بیمار دیالیزی به چرخه حیات

گروه اجتماعی _ رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به ارائه آموزش‌ها برای ترویج سبک زندگی سالم در جامعه تأکید کرد و گفت: 1500 بیمار دیالیزی به چرخه حیات بازگشتند.

بازگشت 1500 بیمار دیالیزی به چرخه حیاتمحمدرضا طهماسبی، رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بخش دیالیز انجمن کلیوی زنجان در فضایی با زیربنای 850 مترمربع با گنجایش 30 تخت برای ارائه خدمات رایگان به 200 بیمار دیالیزی، با خدمات و کیفیت بالا فعالیت می‌کند.
وی با بیان اینکه در این انجمن کارگاه‌ها و آموزش‌هایی برای دانش‌آموزان و قشرهای مختلف مردم  برای سبک زندگی سالم انجام شده است، افزود: خروجی آن بازگشت 1500 نفر به چرخه حیات است که از درد و رنج دیالیز رها شدند.
طهماسبی از آماده سازی ۱۳سوئیت مهمان‌سرای بیماران غیربومی و آماده‌سازی آن جهت افتتاح در هفته بیماران کلیوی خبر داد و افزود: در آبان ماه سال‌جاری، تجهیز و تکمیل درمانگاه و کلینیک‌های فوق تخصصی به همت خیر با زیربنای  ۷۰۰مترمربع در طبقه همکف ساختمان مرکزی انجمن با هدف غربالگری، تشخیص اولیه و درمان قطعی مبتلایان به بیماری کلیه راه‌اندازی می‌شود.
وی آموزش و پیشگیری را اصلی‌ترین رویکرد این انجمن دانست و گفت:  هدف‌گذاری شده که در این مجموعه یک چرخه آموزش و درمان و با فعالیت کلینیک و درمانگاه کامل شود تا افرادی که دارای نشانه‌های اولیه این بیماری هستند به این مرکز مراجعه کنند و وارد چرخه دیالیز نشوند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی، اولین خیریه حوزه سلامت در کشور است که دویست شعبه در سطح کشور دارد که حدود 100 هزار بیمار را تحت پوشش و درمان خود قرار داده است.
انتهای پیام
captcha