برگزاری نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در هرمزگان
کد خبر: 3820613
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

برگزاری نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در هرمزگان

گروه فرهنگی ــ نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور مسئولان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.

برگزاری نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در هرمزگانبه گزارش ایکنا از هرمزگان، نخستین نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت امروز چهارشنبه، ۲۹ خردادماه، با حضور مسئولان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.
رضا کمالی زرکانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای گرامیداشت دهه کرامت، در ابتدای این نشست نقطه قوت برنامه‌های دهه کرامت را مردمی بودن آن دانست و افزود: تجربه نشان داده است هر جا که مردم خودشان با توجه به ارادتی که به اهل‌ بیت‌(ع) دارند پای‌ کار آمده‌اند کار‌ها به نحو بی‌نظیر و بانشاط معنوی بیشتر انجام‌ شده است.
وی افزود: نیاز است تا بتوانیم برای برپایی جشن‌های ایام ارزشمند دهه کرامت، تلاش، دقت و فعالیت ویژه‌تری در حوزه مردمی و عمومی بودن آن داشته باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت رسانه‌ها از بعد اطلاع‌رسانی و تأثیرگذاری آن بر تمام اقشار جامعه، از تمامی رسانه‌ها می‌خواهیم جهت اطلاع‌رسانی برنامه‌ها که در دهه کرامت انجام می‌شود همکاری کنند.
‌دبیر شورای گرامیداشت دهه کرامت در پایان، کار شورای دهه کرامت را سازماندهی و هماهنگی بین دستگاهی و سازمانی جهت تسهیل فعالیت‌های مردمی خواند و اضافه کرد: هرمزگان در زمینه‌های مختلف قرآنی، گردشگری مذهبی، زیارتی، بعد فرهنگی، ادبی، تبلیغاتی و... ظرفیت بسیاری را در خود دارد و به بهانه برپایی مراسم دهه کرامت، نیاز است تا سازمان‌ها و ادارت و به‌ویژه متولیان فرهنگی در کنار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این مسیر با تشکیل دبیرخانه و کمیته‌هایی تخصصی به این موضوع بپردازند.
برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در بیش از هزار کانون مساجد هرمزگان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین پهلوانی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان، نیز در این نشست با بیان اینکه دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌القعده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه‌(س) و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا‌(ع) است، گفت: این دهه یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار مهربانی به‌ رسم اهل‌ بیت‌(ع) است، افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اصیل اهل‌ بیت‌(ع) به متن جامعه بخصوص جوانان به‌شمار می‌رود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان هرمزگان، دهه کرامت را یادآور لطیف‌ترین علائق و مهر و وفا‌های کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام شامخ و معنوی برادر دانست و ادامه داد: تمامی برنامه‌های تنظیم‌شده برای رشد و تعالی و کمال انسان در آموزه‌های دینی ما بر محور کرامت بنیان نهاده شده است و به بیان امروزی نیز کرامت انسانی مبنای حقوق شهروندی و انسانی و لازمه دستیابی به توسعه محسوب می‌شود و مفاهیم ارزشمندی، چون «امنیت»، «عدالت»، «آزادی» و «اخلاق» ذیل مفهوم کرامت انسانی معنا و مفهوم می‌یابند. از این منظر کرامت انسانی و کرامت اخلاقی نیاز اصلی جامعه امروز است.
وی اظهار کرد: تعمیق باور‌های آحاد جامعه نسبت به معارف اهل‌بیت‌(ع)، توجه به ارزش‌های اسلام ناب محمدی، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت با بهره‌گیری از معارف دینی و آموزه‌های اهل‌بیت‌(ع) از اهداف برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت امسال است.
این مقام مسئول در پایان با تأکید بر اینکه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت نقش مهمی در ترویج و تبلیغ توسعه فرهنگ رضوی دارد، ادامه داد: برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت در بیش از هزار کانون فرهنگی ـ هنری مسجد در استان هرمزگان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha