راهیابی ۷۵ هرمزگانی به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3819920
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

راهیابی ۷۵ هرمزگانی به مسابقات کشوری قرآن، عترت و نماز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش پرورش استان هرمزگان گفت: ۷۵ دانش‌آموز هرمزگانی پس از کسب رتبه‌های برتر در مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز به مرحله کشوری راه یافتند.

ابراهیم محمدحسینی، رئیس قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش پرورش استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، از موفقیت دانش‌آموزان و فرهنگیان اداره آموزش‌وپرورش در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد و اظهار کرد: قرآن، عترت و نماز در زندگی فردی و اجتماعی به‌خصوص بین دانش‌آموزان و فرهنگیان، دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است.
وی افزود: سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان از آذرماه ۹۷ با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان آغاز شد و تا اسفندماه و اردیبهشت‌ماه ادامه داشت که در مرحله استانی به میزبانی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در دو مرحله با محوریت رشته‌های آوایی و پژوهشی برگزار شد.
حسینی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در رشته‌های آوایی از قبیل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی و ویژه شامل حفظ پنج، ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، رشته‌های پژوهشی شامل نهج‌البلاغه، تفسیر، صحیفه سجادیه الگوی برتر احکام نماز به‌صورت مشترک و در رشته اذان و مداحی ویژه پسران به رقابت پرداختند.
رئیس قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش پرورش استان هرمزگان ادامه داد: در این رقابت‌ها ۱۴ هزار نفر در قسمت پژوهش، تفسیر و نهج‌البلاغه و ۱۳ هزار نفر در رشته‌های آوایی، دختر و پسر دانش‌آموز هرمزگانی در دو مقطع متوسطه در کنار فرهنگیان موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند که از این تعداد ۷۵ نفر به مسابقات کشوری راه‌ یافته‌اند.
این مقام مسئول ابراز کرد: برگزیدگان مسابقات استانی، برای رقابت در مرحله کشوری در دو بخش آوایی و پژوهشی که تابستان امسال برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
حسینی با بیان اینکه شناسایی دانش‌آموزان نخبه قرآنی یکی از اهداف مسابقات قرآنی است، تصریح کرد: تشویق ترغیب دانش‌آموزان برای توسعه فرهنگ قرآنی از جمله اهداف آموزش پرورش است.
رئیس قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش پرورش استان هرمزگان در پایان گفت: انسان‌ها در سایه تمسک جستن به قرآن و اهل‌ بیت‌(ع) می‌توانند به سعادت دنیوی و اخروی برسند، زیرا این دو امانت الهی است بدون شک ارتباط قلبی جوانان با قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی باعث خواهد شد تیر استکبار جهانی به سنگ بخورد و تهاجم فرهنگی کارساز نباشد.
انتهای پیام

captcha