۱۳۰ مدرسه هرمزگان؛ مجری طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی»
کد خبر: 3819462
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

۱۳۰ مدرسه هرمزگان؛ مجری طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی»

گروه فرهنگی ــ معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان با بیان اینکه ۱۳۰ مدرسه این استان مجری طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی» هستند، گفت: این طرح به‌دنبال ضرورت تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد است.

احمد مهرانی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: طرح شهید بهنام محمدی از طرح‌های ارزشمند آموزش‌وپرورش است که امسال برای اولین بار در هرمزگان برگزار شد و برای اجرای موفق این طرح از تمام ظرفیت‌ها و امکانات استفاده‌ شده است.
وی ابراز کرد: تربیت تعطیل‌پذیر نیست و می‌توان از ظرفیت مسجد، مدرسه و جامعه برای غنی‌سازی اوقات فراغت بهره برد.
مهرانی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و مدارس برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی» با همکاری سپاه استان زیر نظر ستاد پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی به‌منظور اتصال مسجد، منزل و مدرسه برگزار می‌شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۳۰ مدرسه مجری این طرح هستند، اظهار کرد: طرح تربیتی شهید «بهنام محمدی» به‌دنبال تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد است.
وی با بیان اینکه همکاری بین مدرسه و مسجد موجب اعتماد بیشتر خانواده‌ها و فعالیت مشترک مدرسه، محله و مسجد می‌شود، تصریح کرد: برای تحقق این امر سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت می‌کنند تا زمینه‌ساز ساخت محله اسلامی شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان هرمزگان در ادامه با تأکید بر غنی‌سازی اوقات فراغت بر اساس ذائقه فردی و نیاز دانش‌آموزان و جامعه تصریح کرد: باید نگاه فرهنگی ـ آموزشی به اوقات فراغت داشت و بهره و لذت استفاده از اوقات فراغت را در دانش آموزان افزایش دهیم.
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه طرح از ابتدای سال تحصیلی جاری شروع‌شده و تابستان عوامل اجرایی این طرح در مدرسه در قالب چند دوره توانمندسازی به اردوی خارج از استان اعزام خواهند شد، گفت: لازم است یادآور شوم که ۲۲۰ نفرازعوامل مدارس دخترانه ۲۴ تیرماه و نفر از عوامل مدارس پسرانه در ۲۶ تیرماه به مشهد اعزام خواهند شد.
انتهای پیام

captcha