رقابت ۱۳ هزار نفر در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه هرمزگان
کد خبر: 3819117
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴

رقابت ۱۳ هزار نفر در مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه هرمزگان

گروه فعالیت‌های قرآنی‌ــ سومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم و نهج‌البلاغه با عنوان رهپویان ولایت هم‌زمان در ۱۲ شهرستان استان هرمزگان برگزار شد.

علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد هرمزگان، ظهر امروز در حاشیه برگزاری مسابقه در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات ۱۳ هزار نفر از دانش‌آموزان متشکل از پسرو دختر با یکدیگر در محیط قرآنی به مسابقه پرداختند.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان، با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در پنج رشته به رقابت پرداختند، تصریح کرد: این شرکت‌کنندگان دررشته‌های حفظ، ترتیل، تحقیق، مفاهیم و نهج‌البلاغه (نامه ۳۱ و حکمت ۱ الی ۲۰) در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال با یکدیگر به رقابت پرداختند.
الهیاری، از اهداف برگزاری مسابقات قرآن کمیته امداد را پرورش روحیه تحقیق، پژوهش و تدبر دانست و افزود: مسابقات زمینه شناسایی افراد برتر را فراهم می‌کند، لذا مسابقات فرصتی است که از استعداد‌های قرآن درمجموعه کمیته امداد کشف و پرورش یابد.
این مقام مسئول اصلی‌ترین هدف از اهداف برگزاری این مسابقات را ایجاد انس بیشتر دانش‌آموزان با قرآن و همچنین درک مفاهیم این کتاب الهی در سنین نوجوانی عنوان کرد و افزود: قرآن به‌عنوان کتابی آسمانی و وحی‌شده از سوی پروردگار عالمیان دارای ارزش والا و نقش اساسی در مدیریت امور جامعه از گذشته تا به امروز بوده است.
وی با بیان اینکه راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی استفاده از سبک زندگی قرآنی است، اضافه کرد: اگر امروز گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستیم به خاطر فاصله گرفتن از سبک زندگی قرآنی است.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان قرآن وسیله هدایت جامعه دانست و ابراز کرد: قرآن برای تمامی لحظات زندگی طرح و برنامه دارد ازاین‌جهت کمیته امداد با کمک سایر ارگان‌های فرهنگی استان سعی بر آن داشته که این فرهنگ غنی را در بین مددجویان خود که از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند ترویج دهد.
الهیاری در پایان با اشاره به اهدای لوح سپاس به نفرات اول تا سوم هر رشته اظهار کرد: ۳۰۰ نفر از نفرات برتر این مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا کردند و جا دارد ازتمام ارگان‌های فرهنگی که در این راه به ما کمک کرده اند تشکر کنم.
انتهای پیام

captcha