کانون فرهنگی مساجد هرمزگان؛ میزبان اجرای طرح اوقات فراغت
کد خبر: 3818534
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

کانون فرهنگی مساجد هرمزگان؛ میزبان اجرای طرح اوقات فراغت

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون مساجد هرمزگان از برگزاری طرح اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان هرمزگان خبر داد و گفت: بیش از ۹۰۰ کانون فرهنگی و هنری مجری این طرح ملی هستند.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون مساجد هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: طرح اوقات فراغت همه‌ساله در ایام تابستان و باهدف جذب نوجوانان و جوانان به مساجد، فراهم کردن زمینه جهت ارتقاء سطح بینش و آگاهی دینی و مذهبی جامعه با استفاده از ابزار فرهنگی، هنری جهت غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه در نظر اسلام اوقات فراغت جدایی از آموزه‌های دینی و مفاهیم ارزشی نیست، افزود: اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امر مهمی است که باید از آن در راستای تربیت و هدایت دانش آموزان استفاده کرد.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد هرمزگان با بیان اینکه در ایام تابستان اوقات فراغت دانش آموزان آغاز می‌شود، افزود: کانون فرهنگی مساجد با برگزاری انواع کلاس‌های هنری، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اردو‌های تفریحی سعی بر آن دارد تا نوجوانان هرمزگانی در تابستان نهایت استفاده را داشته باشند.
حجت‌الاسلام پهلوانی با اشاره به اهمیت اوقات فراغت و برنامه‌ریزی برای هرچه مفیدتر بودن آن گفت: برنامه‌ریزی ناصحیح و اشتباه در حوزه اوقات فراغت تهدیدی جدی برای این گروه از جامعه است.
وی با اشاره به اینکه مساجد باید به‌عنوان محور تمام فعالیت‌های ملی و مذهبی باشد، افزود: امسال بیش از ۹۰۰ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان مجری طرح اوقات فراغت هستند.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد هرمزگان تصریح کرد: برای طرح اوقات فراغت در حوزه هنری کلاس‌های تئاتر، سرود، عکاسی، فیلم‌برداری، نقاشی و در حوزه دینی در رشته‌های آموزش قرآن، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تفسیر برنامه‌هایی در قالب کلاس‌های مختلف برنامه‌ریزی‌شده است.
حجت‌الاسلام پهلوانی از برگزاری اردو‌های سیاحتی تفریحی زیارتی و برنامه‌های متنوع دیگر در این طرح خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به حضور در این طرح می‌توانند برای ثبت‌نام به کانون مساجد مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در طرح اوقات فراغت سال جاری ستاد‌هایی باهدف ایجاد هماهنگی بین نهاد‌های شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های موجود پیش‌بینی‌شده است، افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، کانون‌های برتر شهرستان، فعالان فرهنگی و اجتماعی که برنامه‌های اوقات فراغت را نظارت و پیگیری می‌کنند از اعضای این مجموعه هستند.
مسئول دبیرخانه کانون مساجد هرمزگان تصریح کرد: این برنامه‌ها با رویکرد تربیتی با توجه به سه اصل اثرگذاری، جذابیت و استمرار و توزیع بسته‌های محتوایی و نهج‌البلاغه ویژه کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.
پهلوانی در پایان با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت مراسم افتتاحیه و اختتامیه دارد تصریح کرد: ابتدای تیرماه افتتاحیه این طرح است و لازم است یادآور شوم که برنامه‌های دهه کرامت که از ابتدای ماه ذی‌الحجه است همزان با این طرح برگزارمی‌شود.
انتهای پیام

captcha