برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در ۲۳ بقعه متبرکه هرمزگان
کد خبر: 3812717
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در ۲۳ بقعه متبرکه هرمزگان

گروه معارف ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت:هم‌زمان با ماه مبارک رمضان جشن ولادت امام حسن(ع) در ۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه هرمزگان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ۲۳ بقعه متبرکه هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان، یک‌شنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد کریم اهل‌بیت (ع) حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان جشن ولادت امام حسن (ع) در ۲۳ امامزاده و بقعه متبرکه هرمزگان برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در ۲۳ بقعه متبرکه اجرا و به‌صورت ویژه در امامزادگان سید مظفر بندرعباس، سید مظفر قشم، سید سلطان محمد و شاه قطب‌الدین حیدر رودان، سید محمد و امیر نظام‌الدین حاجی‌آباد و نیز آستان حضرت ابوالفضل احمدآباد میناب برگزار می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان برگزاری سخنرانی، مولودی‌خوانی، اهدا جوایز و برپایی نمایشگاه تصویری مسابقه فرهنگی و برپایی سفر افطاری کریمانه را ازجمله برنامه‌های اجرایی جشن میلاد کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) اعلام کرد.
حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای اجرای امینانه نیات واقفان در بخش‌های مختلف ازجمله اطعام روزه‌داران و ترویج معارف دینی دانست و تصریح کرد: از فرصت برگزاری ویژه‌برنامه ولادت امام حسن (ع) در جوار امامزادگان برای اجرای طرح مودت استفاده می‌کنیم تا به ترویج احسان و نیکوکاری بپردازیم.
سخاوت؛ مهم‌ترین ویژگی امام حسن (ع) است
این مقام مسئول در ادامه برخی از ویژگی‌های امام حسن (ع) را برشمرد و ابراز کرد: ایشان در سخن و سخنوری بی‌همتا و یک شخصیت اجتماعی به‌تمام‌معنا بودند و مردم با دیدن حضرت تابلوی بدیع انسانیت را مشاهده می‌کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در پایان از مهم‌ترین ویژگی‌های امام حسن (ع) را سخاوت وجود آن امام بزرگوار برشمرد و تصریح کرد: سفره کریمانه امام حسن (ع) همیشه پهن بود و همه مردم به‌ویژه مساکین و یتیمان از آن بهره می‌بردند به خاطر این بخشندگی‌ها و کار‌های نیکی که از سوی امام مجتبی (ع) در مسیر خیر، احسان و کمک به طبقات درمانده و نیازمند انجام می‌گرفت آن حضرت را کریم اهل‌بیت لقب داده‌اند و سخاوت وجود ایشان باید برای همه الگو باشد.
انتهای پیام

captcha