استقرار 94 مبلغ دینی در روستاهای سمنان
کد خبر: 3810132
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

استقرار 94 مبلغ دینی در روستاهای سمنان

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از استقرار ۹۴ مبلغ دینی در روستاهای سطح استان خبر داد و گفت: این مبلغان به امور تبلیغی، فرهنگی، عبادی می‌پردازند.

استقرار 94 مبلغ دینی در روستاهای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان عصر روزگذشته 18 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار ۹۴ مبلغ دینی در سطح روستاهای استان سمنان، اظهار کرد: این مبلغان در ۷۱ خانه عالم روستایی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و با همراهی دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی، بخشداری‌ها ساخته شده و همچنین منازل استیجاری مستقر و به نیازهای فرهنگی و دینی مردم پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد:  بیشتر روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار استان سمنان دارای روحانی مستقر هستند که حضور روحانی در این روستاها سبب شده تا کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، نزاع را شاهد باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه هم اکنون ۷۱ خانه عالم با زیربنای هشت هزار و ۴۰۰ متر مربع در سطح استان سمنان وجود دارد، افزود: در سال ۹۷ شاهد افتتاح دو خانه عالم روستایی در روستاهای کوهان میامی و میان آباد شاهرود با زیربنای ۱۹۰ متر مربع بودیم.

به گفته وی؛ تعداد روحانیان مستقر در سطح استان سمنان از ۳۵ نفر در سال ۸۲ به ۹۴ نفر در سال ۹۸ افزایش یافته که این امر نشان‌دهنده نیاز روستاییان استان به اعزام و استقرار مبلغان در راستای انجام فرایض دینی، احکام الهی، ترویج فرهنگ دینی و قرآنی، نماز جماعت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: این مبلغان در طول سال برگزاری نماز جماعت، مناسبت‌های دینی و مذهبی، برگزاری گفتمان‌ها و کارگاه‌های آموزشی و معرفتی، برگزاری مراسم و رویدادهای ملی را بر عهده دارند .

انتهای پیام

 

captcha