اعطای 2000گواهینامه قرآنی به سمنانی‌ها
کد خبر: 3808209
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹

اعطای 2000گواهینامه قرآنی به سمنانی‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دو هزار فعال قرآنی استان طی سال ۹۷ گواهینامه دریافت کردند، گفت: یک‌هزار و ۶۹۹ نفر از این جمع بانوان هستند.

اعطای 2000گواهینامه قرآنی به سمنانی‌ها

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح امروز 12 اردیبهشت  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته برای قریب به دو هزار نفر از فعالان قرآنی استان، پس از گذران دوره و آزمون گواهینامه صادر شده است، اظهار کرد: از بین یک هزار و ۹۶۹ گواهینامه صادره، یک هزار و ۶۹۹ مورد برای بانوان و ۲۷۰ مورد برای آقایان بوده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۶۲۷ معلم روخوانی و روان خوانی قرآن کریم طی سال ۹۷ پس از گذران دوره آموزشی گواهینامه دریافت کردند، که از این بین یک هزار و ۳۹۱ نفر معلمان زن و ۲۳۶ نفر معلم مرد بوده‌اند و ۷۰ معلم بانوی تجوید قرآن کریم نیز در سال گذشته گواهینامه دریافت کرده‌اند.

شکری با بیان اینکه ۲۰ گواهینامه ممتحنان روش تدریس تربیت معلم روخوانی و روان خوانی قرآن کریم شامل ۱۸ زن و دو مرد بوده اند گفت:۱۴ گواهینامه ممتحنان قرائت تربیت معلم روخوانی و روان خوانی قرآن کریم شامل ۱۱ زن و سه مرد، ۱۳ گواهینامه ممتحنان روش تدریس تربیت معلم تجوید قرآن کریم شامل هشت خواهر و پنج برادر طی سال گذشته صادر شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه طی سال گذشته برای ۸۱ معلم مفاهیم قرآن نیز گواهینامه پایان دوره صادر شده است، یاداور شد: از این بین ۸۰ نفر زن و یک نفر مرد بوده است همچنین برای ۵۵ معلم زن حافظ قرآن کریم و ۳۹ مربی زن گواهینامه فعالیت آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم صادر شده است.

به گفته وی؛ در سال گذشته ۱۱ گواهینامه ممتحنان روش تدریس تربیت معلم ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل هفت خواهر و چهار برادر، شش گواهینامه ممتحنین روش تدریس تربیت معلم حفظ قرآن کریم شامل چهار خواهر و دو برادر ۱۹ گواهینامه مدرسان روش تدریس روخوانی و روان خوانی قرآن کریم شامل ۱۴ خواهر و پنج برادر نیز صادر شده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در خاتمه، گفت: طی سال ۹۷ این اداره همچنین برای ۱۴ داور قرآن کریم شامل دو خواهر و ۱۲ برادر گواهینامه داوری مسابقات را نیز صادر کرده که می‌توانند با حضور در رویدادهای مختلف قرآنی نسبت به داوری اقدام کنند.

شکری درباره برگزاری دوره تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم (تربیت معلم پیش دبستانی سابق) ‏در سال ۹۷ نیز بیان کرد: این دوره در دامغان برگزار و در حال حاضر نتایج آزمون‌های اصلی در حال جمع بندی و ‏ارسال به سازمان دارالقرآن الکریم است لذا آمار نهایی آن متعاقباً اعلام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان درباره برنامه‌های آینده اداره امور قرآنی استان اذعان کرد: برگزاری بازآموزی ممتحنان آزمون‌های شفاهی دوره‌های تربیت معلم روخوانی و روان خوانی قرآن کریم از برنامه‌های اصلی است که در صورت موافقت سازمان دارالقرآن کشور، در سطح استان برگزار می‌شود.

وی متذکر شد: نتایج مربوط به آزمون‌های سه دوره تربیت معلم روخوانی و روان خوانی قرآن کریم که در ‏شاهرود برگزار شد نیز به زودی اعلام می‌شود که برگزاری آزمون‌های ورودی دوره تربیت داور مسابقات عمومی قرآن کریم به صورت استانی از دیگر اقدامات اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان سمنان در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

captcha