نماز باید در رأس تمام برنامه‌های اجرایی قرار گیرد
کد خبر: 3806432
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان:

نماز باید در رأس تمام برنامه‌های اجرایی قرار گیرد

گروه معارف- مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها را در جهت احیای نماز در دستور کار داریم، گفت: نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز باید در رأس تمام برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها قرار گیرد.

نماز؛ باید در رأس تمام برنامه‌ها اجرایی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری ایکنا از هرمزگان، مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان ۵ اردیبهشت ماه در یک‌صد و شصتمین نشست توجیهی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرائی استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه این ماه را یکی از مهم‌ترین ماه‌ها و تمام‌روز‌های آن را روز‌های فراموش‌نشدنی خواند و اظهارکرد: انقلاب اسلامی یکی از نشانه‌های فرج است.
وی با تاکید بر اینکه نماز سنت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است، افزود: اولین کاری که حضرت بعد از ظهور انجام می‌دهد اقامه نماز است، لذا همه ما باید از همه ظرفیت‌ها و استعداد‌ها در جهت ترویج این امر الهی بهره‌گیری کنیم
نماز؛ شاخص اتصال به صفات رشد یافتگان است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فروزان نژاد خطاب به دبیران و رابطین نماز دستگاه‌های اجرایی، ابراز کرد: بر خود ببالید که سفیر نماز هستید و پیرو سنت ابراهیمی، زیرا نماز عروج انسان به‌سوی مقصد و مقصود است.
این مقام مسئول با اشاره به آیه ۴۸ سوره ابراهیم (ع) «رَبِّ اجْعَلْنِی مُقِیمَ الصَّلاةِ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی رَبَّنا وَ تَقَبَّلْ دُعاء»، ابراز کرد: حضرت ابراهیم از ذات مقدس درخواست می‌کند که خدایا من و فرزندانم را از نمازگزاران قرار ده و همه ما به این دعا نیازمند هستیم، زیرا نماز شاخص‌ترین وسیله برای اتصال به صفات رشد یافتگان است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان سپس به توضیح دستورالعمل آیین‌نامه اجرایی فرآیند ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۹۷ پرداخت و گفت: قصد ما از ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها احیای نماز است.
حجت‌الاسلام و المسلمین فروزان نژاد با تاکید بر احیای نماز در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز باید در رأس تمام برنامه‌های اجرایی دستگاه‌ها قرار گیرد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان هرمزگان اظهار کرد: اگر خواهان جامعه متعالی هستیم باید به نماز بیشتر پرداخته شود تمام مشکلات جامعه در سایه ارزش نهادن به نماز برطرف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مدیریت ادارات و دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در فراگیر شدن فرهنگ نماز در بین مجموعه‌های دارند، افزود: حضور مدیران در نماز‌های جماعت، عدم تداخل جلسات و برنامه‌های دستگاه‌ها با وقت نماز ازجمله نکاتی است که باید دبیران به آن اهتمام ویژه داشته باشند.
ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی بر مبنای مستندات درج‌شده در سامانه «سجاده» است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایرج امیری، کارشناس نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز، گفت: در راستای پیگیری منویات مقام معظم رهبری در اجلاس نماز و همچنین بر اساس ماده ۲۰ آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز همه‌ساله از عملکرد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان ارزیابی می‌شود لذا از تمام رابطین و مسئولین می‌خواهیم به آیین‌نامه‌های اجرایی که برای دستگاهی آنان ارسال‌شده است توجه کرده و سعی در اجرایی کردن این دستورالعمل‌ها داشته باشند.
وی با اشاره به ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی فعالیت هیئت‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی گفت: دستگاه‌ها جهت پیگیری و بارگذاری گزارش و مستندات عملکرد خود و واحد‌های تابعه آنان در سامانه «سجاده» مراجعه کنند و مستندات خود را بارگذاری کرده، زیرا ارزیابی در سال جدید بر اساس سامانه سجاده انجام می‌شود.
وی با تأکید بر حضور مدیران در نماز‌های جماعت و عدم تداخل جلسات و برنامه‌های دستگاه‌ها با وقت نماز، پرداخت گفت:امسال صرفاً بر ثبت مستندات تکیه نمی‌کنیم و ازاین‌جهت با توجه بارأی گیری و نظر خود شما یک نفر را به‌عنوان مسئول ارزیابی دستگاه‌ها انتخاب می‌شود و اولین شرط این است که حتماً در جلسات حضورداشته باشد.
در پایان این نشست عیسی زارعی دبیر ستاد اقامه نماز در کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان به‌عنوان مسئول ارزیابی دستگاه‌های اجرایی انتخاب شد.
گفتنی است یک‌صد و شصتمین نشست توجیهی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرائی استان ظهر امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان و دبیران و رابطین دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان هرمزگان برگزار شد.
انتهای پیام

captcha