ترویج سبک زندگی اسلامی؛ از نقاط قوت اجرای طرح آرامش بهاری
کد خبر: 3799837
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

ترویج سبک زندگی اسلامی؛ از نقاط قوت اجرای طرح آرامش بهاری

گروه اجتماعی ــ امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی از نقاط قوت طرح آرامش بهاری است، گفت: بهره‌گیری از روحانیان خوش‌ذوق و آشنا به روحیات کودکان و نوجوانان از نقاط مثبت اجرای طرح آرامش بهاری است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری، امام جمعه صومعه‌سرا، امروز، 6 فروردین‌ماه در دیدار با مدیرکل اوقاف گیلان، با مطلوب ارزیابی کردن اجرای طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه، اظهار کرد: این نوع فعالیت‌های فرهنگی بر غنای معنوی و فرهنگی سفر می‌افزاید.

وی با تاکید بر لزوم دایر کردن خیمه‌های معرفت در اماکن پرتردد و محل رجوع مسافران، افزود: شهرستان صومعه سرا از شهرستان‌های گردشگر پذیر استان گیلان است، بهره گیری از روحانیون خوش ذوق و آشنا به روحیات کودکان و نوجوانان از نقاط مثبت اجرای طرح آرامش بهاری است.

امام جمعه صومعه سرا ترویج سبک زندگی اسلامی را از دیگر نقاط قوت طرح آرامش بهاری برشمرد و گفت: گاهی یک جمله پند و موعظه، زندگی یک فرد را دگرگون می‌کند.

راشدی نوری با اشاره به تجربه حضور خود در بقاع مجری طرح آرامش بهاری، تصریح کرد: از اجرای این طرح فرهنگی و دینی در شهرستان صومعه سرا حمایت می‌کنم.

در ادامه حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این دیدار از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۴۴ بقعه متبرکه استان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: سه هزار عضو هیئت امنا و خدام بقاع متبرکه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: طرح آرامش بهاری در هشت امامزاده شاخص گیلان به صورت ویژه برگزار می‌شود که شامل خدماتی از جمله خیمه معرفت، اقامه نماز در دو نوبت ظهر و مغرب، حضور دائمی پنج مبلغ، دارا بودن غرفه کودکان، چندرسانه‌ای، پاسخگوی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده است.

علیزاده ادامه داد: 30 بقعه متبرکه در سطح یک، 85 بقعه متبرکه در سطح دو و 121 بقعه در سطح سه مجری برگزاری طرح آرمش بهاری در گیلان بوده و متناسب با موقعیت جغرافیایی و امکانات سطوح مختلفی از خدمات فرهنگی و مذهبی و ... را به زائران ارائه می‌کنند.

مدیرکل اوقاف گیلان اعلام کرد: ترویج معارف اسلامی در قالب برنامه‌های جذاب به ویژه برای کودکان و نوجوانان، ترویج و تبلیغ مولفه‌های سبک زندگی اسلامی و ارائه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی و مطرح کردن بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی و گردشگری مذهبی از مشخصه‌های رویکری اجرای طرح آرامش بهاری است.

وی برپایی خیمه‌های معرفت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این طرح دانست و یادآور شد: برپایی خیمه‌های معرفت در آستان امامزادگان از جمله برنامه‌های خدمات اجتماعی ما به زائران است.

علیزاده گفت: در این خیمه‌های معرفت مشاوره مهارت‌های فردی، ازدواج، تحکیم خانواده و تربیت فرزند از اولویت‌های ما است و با استفاده از تکنیک‌های نوین تبلیغی سعی داریم که مردم مهارت‌های زندگی صحیح را آموزش ببینند و گفت‌وگوهای چهره به چهره نیز در خیمه‌های معرفت برپا می‌شود.

انتهای پیام

captcha