9 ماه مانده به اربعین 98 مسئولان چه برنامه‌ای دارند؟
کد خبر: 3780958
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
حیدری تشریح کرد:

9 ماه مانده به اربعین 98 مسئولان چه برنامه‌ای دارند؟

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین از برگزاری چهار جلسه این ستاد تاکنون برای برنامه‌ریزی اربعین 98 خبر داد و گفت: یک کتاب مربوط به اربعین 97 در حال چاپ است و در حال برنامه ریزی هستیم تا مشکلاتی مانند ترافیک و توزیع ارز برای سال آینده تکرار نشود.

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه یک هفته پس از پایان مراسم اربعین سال جاری برنامه‌ریزی برای اربعین سال آینده آغاز شده است، گفت: در اولین جلسه جمع‌بندی اربعین 97 راهبردهای اربعین 98 نیز تعریف شد.

وی با اشاره به اینکه در وزارت کشور دو نوع جلسه در خصوص برنامه‌های اربعین برگزار می‌شود، گفت: یکی از جلسات، جلسه ستاد اربعین است که با حضور اعضای ستاد برگزار و در آن برنامه‌های سال 98 مطرح و شرح وظایف دستگاه‌ها جمع‌بندی و در حال ارائه است. ما از هم اکنون در حال آمادگی برای اربعین آینده هستیم. همچنین در حال تهیه سند راهبردی اربعین 98 هستیم تا دستگاه‌ها بتوانند بر اساس زمانبندی ارائه شده برنامه‌ها را پیش ببرند.

حیدری از برگزاری جلسات شورای راهبری نیز سخن گفت و اضافه کرد: این شورا متشکل از اساتید حوزه، دانشگاه و مسئولان ارگان‌هایی است که در حوزه اربعین فعالیت علمی دارند. نگاه علم محور به اربعین و تغذیه و پشتیبانی علمی برای ستاد و کمیته‌های زیرمجموعه‌های اربعین دلیل اصلی تشکیل این جلسات است و ما از دیدگاه‌های اساتید حوزه و دانشگاه و سایر حوزه‌های فرهنگی و تمام کسانی که در موضوع اربعین کار می‌کنند بهره می‌گیریم تا غنای علمی برای کارکردهای اربعین داشته باشیم.

دبیر ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد: پس از اربعین سال جاری تاکنون سه جلسه ستاد اربعین و یک جلسه شورای راهبری اربعین جلسه داشته‌اند که یکی از جلسات ستاد اربعین با حضور وزیر کشور برگزار شده است و ما بدون وقفه برنامه‌ریزی اربعین 98 را انجام داده‌ایم.

وی در خصوص همایش بین‌المللی اربعین نیز گفت: تمام مسائل و اقدامات لازم برای برگزاری این همایش انجام شده است. دبیرخانه‌های علمی و اجرایی این آن شکل گرفته و محوریت کار با وزارت علوم است. تاکنون استقبال خوبی از این همایش صورت گرفته و تاریخ و زمان برگزاری آن نیز به زودی اعلام می‌‌‌شود.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سؤال که آیا تمام مسائل و اقدامات مربوط به اربعین 97 به اتمام رسیده است؟ گفت: بله؛ فقط کتابی در خصوص اربعین سال جاری در دست تهیه است که بعد از تدوین و چاپ در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

نگاه ما همچنان به تقویت مرزها و اضافه شدن مرزهای جدید است

وی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌ای برای برخی اهداف اربعین 97 از جمله استفاده از مرز خسروی و حذف روادید که محقق نشد، دارید؟ گفت: این امور به عنوان نقاط آسیب جمع‌آوری شده است. نگاه ما همچنان به تقویت مرزها و اضافه شدن مرزهای جدید است. اما یک طرف مسئله مسئولان و زیرساخت‌های عراق است که باید آمادگی داشته باشند و امیدواریم برای سال 98 این آمادگی فراهم شود.

حیدری بزرگ‌ترین نقطه قوت اربعین 97 را امنیت اعلام و اظهار کرد: علی‌رغم مسائل موجود بدون هیچگونه رخ داد امنیتی اربعین برگزار شد. نقطه قوت دیگر ما نیز همکاری و همدلی مردم و مسئولان برگزاری اربعین بود که مثال زدنی است که من همیشه می‌گویم که باید در همه امور کشور همکاری‌ها اینگونه باشد.

وی در خصوص نواقصی که باید در اربعین سال آینده رفع شود، گفت: امسال گمرک بدون هماهنگی تعداد زیادی ماشین را کاپوتاژ کرده بود که 24 ساعت ترافیک ایجاد کرد که تذکر داده شد و قطعاً برای سال آینده تکرار نخواهد شد. مسئله دیگر مشکلات تأمین ارز بود که توزیع آن مناسب نبود و ما را نگران کرد که با همکاری ستاد اربعین، بانک ملی و مرکزی مشکل مرتفع شد اما چون از قبل هماهنگ نشده بود باعث مشکلاتی برای زائران شد که سال آینده این مشکل نیز پیش نخواهد آمد. ما به دنبال آن هستیم که برای اربعین سال آینده هیچ کدام از مشکلات امسال را نداشته باشیم و اربعین بدون مشکل برگزارشود.

انتهای پیام 

 

captcha