والدین دانش رسانه‌ای خود را به روز کنند/ اهمیت توجه به فعالیت‌های فرزندان در فضای مجازی
کد خبر: 3778999
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷

والدین دانش رسانه‌ای خود را به روز کنند/ اهمیت توجه به فعالیت‌های فرزندان در فضای مجازی

گروه اجتماعی ـ فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: والدین باید تا حد توان، دانش رسانه‌اي خود را به روز كرده و اطلاعاتی فراتر از فرزندان درباره فضای مجازی داشته باشند.

به گزارش ایکنا از فارس، فرج رستمی، فرمانده انتظامی شهرستان فسا امروز، 16 دی‌ماه با تأکید بر اهمیت توجه والدین به فعالیت‌های فرزندان در فضای مجازی گفت: والدین باید تا حد توان، دانش رسانه‌اي خود را به روز كرده و اطلاعاتی فراتر از فرزندان درباره فضای مجازی داشته باشند.
وی با تأكيد بر نظارت والدين بر فرزندان گفت: عدم نظارت کافی والدین بر فعالیت‌های فرزندان در فضای مجازی، موجب بروز آسیب‌هایی برای آن‌ها مي‌شود.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا ادامه داد: خانواده‌ها همان‌طور که رفتار فرزند خود در فضای حقیقی، رفت و آمد، نوع بازی، دوستان و... کنترل می‌کنند، در این فضا نیز بر آنچه به عنوان محتوا و بازی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، بايد نظارت كافي داشته باشند.
رستمی افزود: فضای مجازی همانند فضای عمومی جامعه، محل حضور افراد ناشناس است و لازم است خانواده‌ها در برقراری ارتباطات اینترنتی، فرزندان خود را کنترل کرده و آن‌ها را از برقراری ارتباط با افراد ناشناس بر حذر دارند.
وی، به زمان‌بندی میزان استفاده از وسایل دیجیتال اشاره و اظهار کرد: یکی از موثرترین اقدامات برای کنترل فرزندان در استفاده از فضای مجازی، زمان‌بندی برای حضور در این فضا است و در این راستا خود والدین بايد به اين برنامه پایبند باشند؛ چرا که فرزندان از رفتار آن‌ها الگو می‌گیرند.
رستمی بیان كرد: به هر میزان فعالیت‌های فرزندان از اینترنت و موبایل در محدوده خانه انجام شود نظارتی که از آن یاد کردیم راحت‌تر انجام می‌شود و بهترین نقطه منزل برای قرار گرفتن کامپیوتر جایی است که قابلیت کنترل فیزیکی و چشمی توسط والدین ممکن و مانیتور به راحتی قابل مشاهده باشد.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا یادآور شد: همه این روش‌هایی که ارائه شد سودمند هستند اما بهترین روش برای محافظت از فرزندان، صحبت كردن با آن‌هاست و والدین می‌توانند ضمن جلب اعتماد فرزندان، با راهنمایی درست به فعالیت‌ها جهت داده و از آن‌ها مراقبت کنند.
انتهای پیام

captcha