انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی مردم در مساجد شکل گرفت
کد خبر: 3777998
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی مردم در مساجد شکل گرفت

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، مسجد را مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی مردم در مساجد شکل گرفت و تداوم نهضت نیز با حضور در مساجد ممکن است.

انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی مردم در مساجد شکل گرفت

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در آیین افتتاح کانون فرهنگی و هنری مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز، مسجد را مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی با نقش‌آفرینی مردم در مساجد شکل گرفت و تداوم نهضت نیز با حضور در مساجد ممکن است.

وی با تأکید بر این‌که برنامه‌های مساجد باید جذاب و جوانگرا باشد، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم کسانی که مساجد را از نظر معنوی آباد می‌کنند به نحو شایسته‌ای مورد ستایش قرار داده است؛ راه‌اندازی کانون فرهنگی هنری در مسجد صادقیه از مصادیق آبادانی معنوی مساجد است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشبرد فرهنگ و تمدن اسلامی در زمینه‌های مختلف آموزشی، تربیتی و فرهنگی را مساجد خواند و افزود: جامعه اسلامی بدون مسجد نمی‌تواند نقش‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی را ایفا کند؛ اگر مساجد از نظر معنوی کم رونق باشند، در طراز انقلاب اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر این‌که فعال شدن کانون‌های فرهنگی ـ هنری در مساجد و مدارس علمیه استان اقدامی ارزشمند در راستای آشنایی طلاب با مفاهیم هنری و کار فرهنگی به صورت شبکه‌ای است، بیان کرد: دشمنان نظام با تهاجم فرهنگی به دنبال استحاله فکری و اعتقادی ملت ایران هستند، در چنین شرایطی فعالیت فرهنگی حوزه و روحانیت ضرورت دارد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت گسترش کتایخانه‌های مسجد، از اقدام دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در راه‌اندازی کتابخانه و قرائتخانه مسجد و حوزه علمیه صادقیه تبریز تقدیر کرد و گفت: طی هفته‌های گذشته شاهدیم که صدای اذان پس از 30 سال از مناره‌های مسجد صادقیه بلند می‌شود که توسعه فعالیت‌ها و برنامه‌ها فرهنگی برای رونق این مرکز لازم است.

انتهای پیام

captcha