حضرت معصومه(س) الگوی کامل عفت یک زن مسلمان است
کد خبر: 3773646
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

حضرت معصومه(س) الگوی کامل عفت یک زن مسلمان است

گروه معارف - مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی بندرلنگه در آستانه وفات حضرت معصومه(س) از ایشان به‌عنوان الگوی کامل عفت یک زن مسلمان یاد کرد.

حضرت معصومه(س) الگوی کامل عفت یک زن مسلمان استبه گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی بندرلنگه، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی بندرلنگه روز دوشنبه، ۲۶ آذر ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات جانگداز کریمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه‌(س)، گفت: حضرت معصومه(س) از جمله بانوان گرانقدر جهان اسلام است که جدای از منش اخلاقی و شخصیتی، از جایگاه علمی ارزشمندی نیز در جهان اسلام برخوردار است، ایشان به عنوان الگوی کامل و نمونه عفت و پاکدامنی یک زن مسلمان است.

وی افزود: آن حضرت بعد از شهادت پدر بزرگوارش با توجه به تبعید برادرش به طوس نتوانست دوری امام زمان خویش را تحمل کند و به ایران مهاجرت کرد، ولی در بین راه با شنیدن خبر شهادت برادر بیمار شده و مدتی کوتاه در شهر قم ساکن شد و در آن ایام به عبادت و ترویج احکام نورانی میان زنان قم پرداخت.

حجت‌الاسلام خلیفاوی ابراز کرد: ایشان هم مانند بیشتر بانوان صدر اسلام با توجه به اینکه سن کمی داشتند، اما از لحاظ علمی و معنوی جایگاه عظیمی دارند‌ که از جمله شفاعت‌کنندگان در قیامت محسوب می‌شوند و هم چنین هرکس او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی بندرلنگه تصریح کرد: به فرموده حدیثی از امام صادق‌(ع) خداوند حرمى دارد که مکه است پیامبر حرمى دارد و آن مدینه است و حضرت على‌(ع) حرمى دارد و آن کوفه است و قم کوفه کوچک است که از ۸ درب بهشت سه درب آن به قم باز مى‌شود و زنى از فرزندان من در قم از دنیا مى‌رود که اسمش فاطمه دختر موسى‌(ع) است و به شفاعت او همه شیعیان من وارد بهشت مى‌شوند.

حجت‌الاسلام خلیفاوی پایان گفت: دختران باید با پیروی از این شخصیت برجسته، تمامی ترفند‌ها و دسیسه‌های فرهنگی دشمنان انقلاب و اسلام را نقش بر آب کنند، جهان اسلام دارای بانوان برجسته بزرگواری همچون فاطمه زهرا‌(س)، زینب کبری‌(س)، و فاطمه معصومه‌(س) است که در حقیقت بهترین الگو برای دختران و زنان عصر حاضر برای خودسازی و نیل به مقامات والای معنوی هستند.
انتهای پیام

captcha