راه خدا از میان خلق مى‌گذرد
کد خبر: 3770846
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

راه خدا از میان خلق مى‌گذرد

گروه معارف - سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه با بیان اینکه کار براى خدا منهاى خلق نادرست است، گفت: از نظر اسلام راه، راه خداست و بس و مقصد خداست نه چیز دیگر، اما راه خدا از میان خلق مى‌گذرد.

کار براى خدا منهاى خلق نادرست است

به گزراش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد فولادی، سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه، شنبه ۱۷ آذرماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء بین نمازگزاران حسینیه و مسجد ابوالفضل‌(ع) این شهرستان به ایراد سخنرانی با موضوع اخلاص پرداخت و گفت: اخلاص در تمام کار‌های روزمره در کنار انگیزه خدمت به مردم، سبب قرب الهی و تأثیرگذاری بیشتر بر مردم می‌شود و به واسطه اخلاص در کارها، اعمال ما در درگاه خداوند متعال پذیرفته می‌شود، یعنی هر چه اخلاص در امور بیشتر باشد، اجر و پاداش آن هم افزایش می‌یابد.
وی افزود: بر اساس آیات قرآن به اخلاص اهمیت زیادی داده شده و اخلاص عامل موفقیّت در دنیا و آخرت شمرده شده است، اخلاص به اعمال انسان ارزش و اهمیت ویژه‌ای می‌بخشد و انسان‌ها را در دنیا و آخرت رستگار می‌سازد و بالاترین مرتبه اخلاص آن است که در عمل، چشم از اجر دنیوی و حتی اخروی بپوشد و نظر او فقط جلب رضای حضرت دوست باشد.
حجت الاسلام فولادی رو به نمازگزاران تأکید کرد: این که گفته مى‌شود کار براى خدا یعنى کار براى خلق، راه خدا و خلق یکى است و براى خدا یعنى براى خلق، وگرنه کار براى خدا منهاى خلق نادرست است، از نظر اسلام راه، راه خداست و بس و مقصد خداست نه چیز دیگر، اما راه خدا از میان خلق مى‌گذرد.
سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه به ذکر آفات و مراتب اخلاص پرداخت و تصریح کرد: آفاتى که اخلاص را تیره و آشفته مى‌سازد در آشکار و پنهان بودن درجاتى دارد که واضح‌تر از همه ریاى ظاهر است و از مراتب اخلاص نیز پاکسازی عمل است که چه عمل قلبی و چه عمل ظاهری است.
انتهای پیام

captcha