حوزه هنری آذربایجان غربی به استقبال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌رود
کد خبر: 3760450
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸

حوزه هنری آذربایجان غربی به استقبال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌رود

گروه فرهنگی - حوزه هنری آذربایجان غربی به‌مناسبت 13 آبان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از نهم آبان ماه سال جاری در ارومیه، به استقبال روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌رود. 

 حوزه هنری آذربایجان غربی به استقبال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌رود

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان غربی، حوزه هنری استان به مناسبت 13 آبان با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری  از نهم آبان ماه سال جاری در ارومیه، به استقبال روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی می‌رود.

برگزاری ویژه برنامه ادبی عصر شعر 13 آبان با موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و توطئه‌ها و ددمنشیهای دولت آمریکا بر علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته با حضور شاعران و ادیبان ارومیه در سالن شیخ صفی‌الدین اورموی و افتتاح نگارخانه تازه تاسیس حوزه هنری آذربایجان غربی طی مراسمی ویژه از برنامه‌های حوزه هنری استان به مناسبت گرامیداشت سالروز 13 آبان در سال جاری است.

همچنین اجرای نمایشگاه طراحی پوستر «اقتصاد مقاومتی» با ارائه آثار اعضای انجمن گرافیک آذربایجان غربی و برگزاری نمایشگاه کاریکاتور «ترامپیسم» در محل دانشگاه صنعتی ارومیه از سیزدهم آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته از دیگر برنامه‌های حوزه هنری آذربایجان غربی در گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به سردمداری آمریکا است.

روز 13 آبان که در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

در روز 13 آبان  شمسی 1343، مأموران رژیم شاه، حضرت امام‌خمینی(ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند، در روز 13 آبان 1357، دانش‌آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنان حمله کرده و آنان را به خاک و خون کشیدند . 

همچنین در روز 13 آبان 1358، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. بدین ترتیب، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ملّی مبارزه با استکبار نام‌گذاری کردند.

انتهای پیام

captcha