مسابقات ملی مناظره دانشجویی؛ نویدبخش روزهای خوب برای جوانان
کد خبر: 3757070
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

مسابقات ملی مناظره دانشجویی؛ نویدبخش روزهای خوب برای جوانان

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان گیلان، برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی را نویدبخش روزهای خوبی در حوزه جوانان دانست و اظهار کرد: برگزاری مسابقات مناظره نوعی حالت رقابت ایجاد می کند.

مسابقات ملی مناظره دانشجویی نویدبخش روزهای خوب برای جوانان است

هاشم اسماعیلی، معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به برگزاری مرحله منطقه ای هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به میزبانی گیلان، اظهار کرد: بنا به مطالبه مقام معظم رهبری کرسی‌های آزاداندیشی، نظریه‌پردازی و مناظره ای باید در دانشگاه‌ها شکل گیرد و گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مقوله «گفت وگو» و «چگونه با هم حرف زدن» یکی از مقوله های روز جامعه به ویژه در حوزه جوانان است، افزود: از آنجایی که محیط های دانشگاهی در ارتباط مستقیم با قشر جوان است لذا جهاد دانشگاهی در این زمینه پیشتاز بوده و اقدام به برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان کرده است.

معاون فرهنگی ورزش و جوانان گیلان برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی را نویدبخش روزهای خوبی در حوزه جوانان دانست و تصریح کرد: برگزاری مسابقات مناظره نوعی حالت رقابت ایجاد می کند و از این طریق می توان فضای گفت وگوی محترمانه و اخلاقی همراه با منطق و استدلال را در دانشگاه و در نهایت در جامعه تقویت کرد.

این مقام مسئول گفت وگو و مناظره را به عنوان یک اصل در راستای توسعه و تعالی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... با گفت وگو، تبادل نظر و تضارب آرا قابل حل است.

وی با اشاره به وجود برخی آسیب ها در حوزه تعامل انسانی و شکل گیری تنش و دعوا در بیان افکار و عقاید، یادآور شد: با توجه به فضایی که در جامعه وجود دارد، در بخش فرهنگ سازی گفت وگو و مناظره هنوز جای کار داریم و مایه خرسندی است که دانشگاه به این عرصه ورود کرده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در بسیاری از مواقع نحوه برخورد مناسبی با یکدیگر نداریم، گفت: باید از دوران کودکی مهارت گفت وگو را بیاموزیم و اینکه چگونه افکار خود را بیان کنیم و طلب و درخواست از دیگران داشته باشیم لذا برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان کمک می کند که این مهارت آموزی را در فضای دانشگاه آغاز کنیم و به جامعیت برسیم.

به گزارش ایکنا، مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان به همت جهاددانشگاهی استان گیلان از 21 لغایت 25 مرداد 97 در دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد. در این راستا، مرحله منطقه ای مسابقات ملی مناظره دانشجویان نیز با حضور تیم های شرکت کننده از استان های اردبیل، زنجان، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین و گیلان از 29 مهر لغایت 2 آبان 97 در دانشگاه گیلان برگزار می شود.

این مناظره به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان و با مشارکت سایر نهادهای فرهنگی استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha