حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین، پشتوانه عظیم محور مقاومت
کد خبر: 3756813
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
آیت‌الله غرویان مطرح کرد:

حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین، پشتوانه عظیم محور مقاومت

گروه سیاسی ــ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به نقش راهپیمایی اربعین در توازن قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به پشتوانه حضور همین مردم در این راهپیمایی، مقاوم ایستاده و به راه خودش ادامه می‌دهد و لذا راهپیمایی اربعین از آنجا که پشتوانه‌ محکمی برای جهان اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، بسیار در معادلات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی تأثیرگذار است.

آیت‌الله محسن غرویان، عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، در گفت‌وگو با ایکنا درباره دستاوردهای نگاه فرااسلامی و فراشیعی به پدیده راهپیمایی اربعین گفت: راهپیمایی اربعین در راستای همان شعار و سخن معروف «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است و نشان می‌دهد که امام حسین(ع) نه تنها در میان شیعیان بلکه در میان علاقمندان از سایر ادیان و مذاهب، نفوذ معنوی دارند و هنوز عاشقان ایشان اندیشه‌ها و آرمان‌های ایشان را پاس می‌دارند و در این راهپیمایی اربعین شرکت می‌کنند.

نقش راهپیمایی اربعین در توازن قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی از نظر سیاسی در توازن جبهه‌های قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی بسیار مؤثر است. جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به پشتوانه حضور همین مردم در این راهپیمایی، مقاوم ایستاده و به راه خودش ادامه می‌دهد و لذا راهپیمایی اربعین از انجا که پشتوانه‌ محکمی برای جهان اسلام، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، بسیار در معادلات سیاسی و بین‌المللی منطقه‌ای تأثیرگذار است.

غرویان اظهار کرد: مسئله بعد این است که وحدت، همدلی و یکپارچگی کشورهای اسلامی و به خصوص ملت ایران در راهپیمایی اربعین بسیار پررنگ می‌شود. در شرایط عادی است که تکثر جریان‌های سیاسی مختلف از چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصولگرا ایجاد می‌شود اما در مکتب و راه امام حسین(ع) همه این تکثرها و اختلافات رنگ می‌بازد و همه به عشق و محبت امام حسین(ع) در این راهپیمایی حاضر می‌شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: این نشان‌دهنده آن است که می‌توان وحدت و همدلی را در پرتو ارزش‌های اسلامی مانند عاشورا ایجاد و تقویت کرد و این یک درس آموزنده برای همه احاد جامعه به ویژه جریان‌ها و فعالان سیاسی است.

دلایل حساسیت غربی‌ها بر پدیده اربعین

آیت‌الله غرویان درباره مطالعات و حساسیت غربی‌ها بر راهپیمایی اربعین و چرایی این امر گفت: چندین سال قبل در خبرها آمده بود که سازمان‌های اطلاعاتی امریکا گروهی را مأمور به مطالعه در خصوص تشیع کرده بودند تا آگاهی بیشتری نسبت به اهداف و آرمان‌های این مکتب به دست آورند. امروز هم راهپیمایی اربعین به یک نمایش قدرت جهان اسلام تبدیل شده است و از این جهت برای آنها بسیار مهم و حیاتی است که نسبت به عمق، اهداف و اثرگذاری این پدیده باشکوه آگاهی پیدا کنند.

ظرفیت عظیم راهپیمایی اربعین برای حل مشکلات سیاسی و اجتماعی جوامع اسلامی

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین یک نیروی عظیم انسانی و منبع پرجوش و خروش بشری است، گفت: لذا چنین پدیده‌ای می‌تواند در معادلات سیاسی و امنیتی، به موقع خودش، اثرگذار باشد. اسرائیل و آمریکا از این حضور میلیونی بسیار هراسناک هستند و می‌دانند اگر روزی برخورد و جنگ نظامی صورت بگیرد این همه لشگر و نیروی انسانی ضد آنها و به نفع جبهه مقاومت وارد میدان می‌شود و همین مسئله آنها را نسبت به این پدیده حساس کرده و لذا مطالعات دقیقی بر روی آن انجام می‌دهند.

غرویان با بیان اینکه از ظرفیت حضور عاشقانه مردم در راهپیمایی اربعین استفاده‌های بسیاری می‌توان کرد، گفت: آنچه در این پدیده تجلی پیدا می‌کند عشق است و این عشق بسیار انرژی‌زاست که باید از این انرژی و ظرفیت عاشقانه در راستای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی، زیست‌محیطی و اقتصادی مسلمانان استفاده کرد و با تعمیق و تقویت روابط دو ملت ایران و عراق اجازه نداد که هیچگاه توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمن خللی در روابط دو ملت ایجاد کند که متاسفانه بعضا غفلت‌هایی در این باره صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha