رويكرد جامعه‌محوری پليس؛ عامل مشارکت مردم در كاهش آسيب‌های اجتماعی
کد خبر: 3754459
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

رويكرد جامعه‌محوری پليس؛ عامل مشارکت مردم در كاهش آسيب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ـ فرمانده نیروی انتظامی فسا گفت: رویکرد جامعه محوری پلیس با بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت و همراهی مردم در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌ها محقق و شهروندان را در تأمین نظم و برقراری امنیت اجتماعی دخیل می‌کند.

به گزارش ایكنا از فارس، فرج رستمی، فرمانده انتظامی فسا امروز، 17 مهرماه در نشست با شورای معتمد پلیس این شهرستان گفت: استفاده از ظرفیت گسترده و فراگیر معتمدین محلات برای بازسازی موضوعات اجتماعی موثر است و باید به سمت و سویی حرکت کنیم که فرهنگ کدخدامنشی مجددا احیا شود.
وی، شورای معتمد پلیس را تشکلی مردمی به منظور رفع عوامل آسیب‌زای محلی دانست و افزود: رویکرد جامعه محوری پلیس با بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت و همراهی مردم در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب‌ها محقق و شهروندان را در تأمین نظم و برقراری امنیت اجتماعی دخیل می‌کند.
رستمی ادامه داد: مردم محور اصلی توسعه امنیت پایدار هستند و تلاش بر این است که امنیت را از خود مردم بخواهیم به نحوی که اگر از ما بپرسند چند نفر نیروی پلیس در شهرستان موجود است بگوییم تمام جمعیت شهرستان نیروی انتظامی هستند.
فرمانده انتظامی فسا در ادامه به تشریح وظایف شورای معتمد پلیس اشاره کرد و گفت: شورا با علم و اطلاع از عوامل آسیب‌زای محل، به عنوان نمایندگان محلات با پیگیری مشکلات و مسائل و تعامل گسترده با رئیس کلانتری و فرمانده پاسگاه جلسات ماهیانه در رفع مشکلات برگزار كنند.
وی با بیان اینکه باید از فرهنگ ریش سفیدی و میانجیگری الگوسازی و فرهنگ تمکین از بزرگترها گسترش یابد، اظهار کرد: در صورتی که از ظرفیت معتمدین محلات برای ایجاد سازش استفاده شود و بتوانیم ریش سفیدان را واسطه حل اختلافات قرار دهیم قطعاً حجم پرونده‌ها کاهش خواهد یافت و بسیاری از موضوعات خرد بدون سیر مراحل قانونی و ضمن کاهش هزینه‌ها از طریق کدخدامنشی مرتفع می‌شود.
انتهای پیام

captcha