فراخوان یازدهمین یادمان «قیصر‌ امین‌پور»
کد خبر: 3737455
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

فراخوان یازدهمین یادمان «قیصر‌ امین‌پور»

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند از فراخوان یازدهمین همایش ملی شعر «در کوچه آفتاب» یادمان زنده‌یاد قیصر امین‌پور خبرداد.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند با اعلام این خبر افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند در راستای تعالی هنر و بازتاب نگاه خلاقانه و موشکافانه هنرمندان عرصه شعر و ادبیات در نظر دارد یازدهمین همایش ملی شعر در کوچه آفتاب یادمان زنده‌یاد قیصر امین‌پور را با حضور شاعران سراسر کشور در شهرستان گتوند برگزار کند.

بهداروندی گفت: این همایش نهم آبان ماه سال جاری با محورهای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، موضوعات آئینی و ویژگی‌های شخصیتی، علمی و ادبی دکتر قیصر امین‌پور در سالن اجتماعات این اداره برگزار می‌شود.

وی اهداف برگزاری این همایش را گسترش و توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شناخت ویژگی‌های علمی قیصر امین‌پور و شناسایی شاعران و پژوهشگران ملی دانست و اظهار کرد: هر شاعر و پژوهشگر می‌تواند در هر بخش از همایش پنج اثر ارسال کند.

بهداروندی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه همایش، بیستم مهرماه ۹۷ به آدرس استان خوزستان، شهرستان گتوند، جاده اصلی سد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ثابت۳۶۳۲۵۸۰۰ و ۳۶۳۲۵۸۰۱ ۰۶۱ و تلفن همراه ۰۹۱۶۶۲۱۹۷۶۰ تماس حاصل کنند.

قیصر امین‌پور، شاعر معاصر انقلاب، قیصر شعر ایران در تاریخ دوم اردیبهشت۱۳۲۸ در شهرستان گتوند متولد و در آبان ماه سال۱۳۸۶ در تهران در گذشت.

از آثار این شاعر فرهیخته می‌توان به طوفان در پرانتز، بی بال پریدن، دستور زبان، به قول پرستو و مثل چشمه مثل رود اشاره کرد.

داود طهماسبی

انتهای پیام

captcha