راه‌کارهای قرآن برای تبلیغ اسلام/ خلأ تبلیغ در دانشگاه علوم اسلامی رضوی
کد خبر: 3734826
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
آیت‌الله‌العظمی سبحانی بیان کرد:

راه‌کارهای قرآن برای تبلیغ اسلام/ خلأ تبلیغ در دانشگاه علوم اسلامی رضوی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مرجع عالیقدر شیعیان در جلسه‌ای که با حضور دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، راهکارهای تبلیغ مبانی اسلامی را ارائه کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، آیت‌الله‌العظمی جعفر سبحانی در جلسه دیدار با دانشجویان و اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی که هشتم مردادماه در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه قرآن کریم سه راهکار برای تبلیغ مبانی اسلامی ارائه کرده است، اظهار کرد: نخستین راهکار سخنان حکیمانه توسط علما و دانشمندان، دومین راهکار سخن گفتن با وجدان انسان و سومین راهکار مجادله احسن با طرف مقابل است.
وی اضافه کرد: ائمه معصومین(ع) در دوران حیات خویش در برابر مشرکان با مجادله احسن ایستادگی می‌کردند که نمونه بارز آن حضرت محمد(ص)، امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام هادی(ع) هستند و هر کدام بر اساس گمراهی‌هایی که در زمان خویش پیش می‌آمد برای رفع آن قلم می‌زدند و در حقیقت نگهدارنده اعتقادات مردم بودند.
مرجع عالیقدر جهان اسلام با اشاره به اینکه علمای اسلام از زمان غیبت حضرت مهدی(عج) با الگوگیری از ائمه معصومین(ع) با انحرافات و گمراهی‌های زمان خویش مبارزه می‌کردند، گفت: مرحوم شیخ کلینی، شیخ صدوق، مرحوم شیخ مفید، شیخ طوسی و ... جزء علمایی هستند که با قلم و بیان، مبانی اسلام را درک ‌کردند.
آیت‌الله سبحانی درباره مبارزه علمای ایرانی با انحرافات اعتقادی در کشور ایران، افزود: سال 1320 ایران از سوی آمریکا، انگلیس و شوروی اشغال شد و شخصی در همان زمان کتاب انحرافی تحت عنوان اسرار 100 ساله منتشر کرد که امام خمینی(ره) کتابی در جوابیه کتاب انحرافی اسرار 100 ساله نگاشتند و به‌وسیله قلم با این انحراف مبارزه کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به وظایف دانشگاه علوم اسلامی رضوی در راستای مبارزه با انحرافات و اعتقادات غلط در جامعه پرداخت و ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی باید دانشجویانی تربیت کند تا در هر مرحله از تحصیل که هستند شبهات را رفع و با قلم و بیان با تفکرات غلط در جامعه مبارزه کنند.
مرجع تقلید مکتب شیعه ادامه داد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای پر کردن خلأ‌های جامعه باید نیرو تربیت کند و اگر نیاز به رشته خاصی برای پرکردن خلأهای جامعه است آن رشته را در دانشگاه تأسیس کند.
آیت‌الله سبحانی یکی از خلأ‌های جامعه را خلأ تبلیغاتی بیان کرد و گفت: دانشگاه علوم اسلامی رضوی برای رفع این خلأ، رشته تبلیغ را در دانشگاه تأسیس کند، چراکه تربیت مبلغ امری بسیار مهم و ضروری است و جامعه از کمبود آن رنج می‌برد.
وی یادآوز شد: بنده امیدوارم شما دانشجویان در پرتو نظام جمهوری اسلامی ایران، از این فرصت برای رشد و تعالی جامعه اسلامی استفاده کنید.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha