خیران به حمایت از ورزش ترغیب شوند
کد خبر: 3732404
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

خیران به حمایت از ورزش ترغیب شوند

گروه جامعه- نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت مسجد و بیمارستان مهم و نیاز است اما در بحث ورزش و ساخت سالن ورزشی هم همان‌قدر مهم و پراهمیت است و باید خیران را ترغیب به حمایت از ورزش کرد.

 

به گزارش ایکنا از یزد، کمال دهقانی فیروزآبادی، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات ورزش شهرستان تفت با تقدیر از فعالیت های انجام شده در امر ورزش در سطح استان اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ، با مدیریت خوب و تلاش های صورت گرفته اقدامات مثبتی در بحث توسعه ورزش و زیرساخت ها شاهد بودیم.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه سیاست دولت خدمت‌رسانی به روستاهاست و بر این اساس باید فضاهای ورزشی در روستاها توسعه یابد ادامه داد: برای توسعه ورزش در روستاها نیازمند توسعه زیرساخت هاست که باید پروژهای نیمه تمام در روستاها تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: در شهرستان تفت کمبود فضاهای ورزشی وجود دارد و یکی از دغدغه های مسئولین هیات های ورزشی نیز این موضوع است که باید با برنامه ریزی و تعامل کلیه سالن‌های ورزشی که در سطح شهرستان تفت وجود دارد، در امر ورزش استفاده شود و فرق نمی‌کند برای چه ارگانی باشد.

وی بابیان اینکه دولت با کم بود منابع مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند، ادامه داد: با این‌وجود مدیران در این شرایط سخت تلاش می‌کنند و امیدوارم برای ورزش تفت گام‌های مثبتی برداشته شود.

دهقانی با اشاره به تلاش‌هایش در حوزه ورزش شهرستان تفت گفت: کل حوزه انتخابیه برای من یکسان است و به یک دید نگاه می‌کنم؛ هر جا مشکل خاص خود را دارد که باید متناسب با شرایطش حل شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه قوانین خوبی در راستای حمایت از ورزش مصوب و در حال اجراست که در آینده نتایج و ثمرات آن را خواهید دید .

وی بر حمایت خیرین از ورزش تاکید و اضافه کرد: ساخت مسجد و بیمارستان مهم و نیاز است اما در بحث ورزش و ساخت سالن ورزشی هم همانقدر مهم و پراهمیت می باشد که باید خیرین را ترغیب به حمایت از ورزش کرد.

شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این نشست گفت: در برنامه ششم توسعه قوانینی تصویب‌شده است که درصدی از مالیات ارزش‌افزوده به ورزش کمک شود و شهرستان تفت نیز از این مصوبه نفع برده است و همچنین هزینه‌های انجام‌گرفته برای ورزش نیز برای اداره مالیاتی قابل‌قبول خواهد بود و این دو قانون کمک شایانی به ورزش استان و شهرستان تفت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: امید است در سال جاری سالن‌های ورزشی نیمه‌تمام در شهرستان با اختصاص بودجه‌های مناسب به بهره‌برداری برسند و جوانان ورزشکار تفتی از این سالن‌ها استفاده کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: تمام تلاشمان براین بوده تا پروژه های نیمه تمام را تکمیل و در این راستا با پیگیری های انجام شده بودجه های خوبی برای این امر جذب و تخصیص پیدا کرده است.

محمد محامدی، فرماندار تفت در ابتدای این نشست با تشکر از نماینده مردم تفت در مجلس شورای اسلامی به دلیل همراهی و حضور در شهرستان تفت گفت: امیدوارم با همراهی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ورزش و جوانان استان قدم‌هایی در راستای کمک به ورزش شهرستان برداریم.

فرماندار تفت به پتانسیل بسیار خوب شهرستان در ورزش اشاره کرد و افزود: در شهرستان تفت در تمامی رشته‌های ورزشی پتانسیل و نیروی انسانی بسیار خوبی وجود دارد اما امکان شناسایی و استفاده مطلوب از این پتانسیل وجود ندارد و امید است با برنامه‌ریزی مناسب و در اختیار گذاشتن امکانات مناسب این اتفاق مهم در ورزش شهرستان رخ دهد.

وی در ادامه افزود: وضعیت فعلی ورزش شهرستان و امکانات ورزشی موجود در شهرستان تفت شایسته جوانان و ورزشکاران نیست و امیدوارم در دوره مسئولیت خود بتوانیم اقدامات مؤثری برای ورزش شهرستان انجام دهیم.

انتهای پیام

captcha