اعلام فراخوان ثبت‌ نام دوره تربیت مربی مجازی حفظ قرآن
کد خبر: 3732141
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵

اعلام فراخوان ثبت‌ نام دوره تربیت مربی مجازی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ثبت‌ نام دوره تربیت مربی مجازی حفظ قرآن تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ ثبت نام دوره تربیت مربی مجازی حفظ قرآن کریم با نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه با اعطای گواهینامه آغاز شد.
این دوره به صورت کاملاً غیر حضوری و با هدف جذب و شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه مربیگری حفظ قرآن، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کلاس‌های تربیت حافظان، آشنایی مربیان با مبانی کلی آموزش حفظ قرآن، آشنایی با فنون و مهارت‌های عمومی و اختصاصی کلاس‌داری حفظ، آشنایی با مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و استفاده از ظرفیت آموزش‌های الکترونیکی و غیر حضوری برگزار می‌شود.
دارا بودن حداقل دیپلم و یا اتمام پایه دو حوزه علمیه، تعهد به حضور منظم در کلاس‌ها و انجام تکالیف و برنامه‌ها، دارا بودن حداقل 17 و حداکثر 40 سال سن، حفظ حداقل 10 جزء قرآن به صورت پیوسته یا ناپیوسته، تعهد به تربیت 10 حافظ جزء سی‌ام در صورت قبولی در آزمون پایانی از جمله شرایط حضور در این کارگاه است.
محتوای آموزشی پیش‌نیاز این دوره شامل حفظ 10 جزء قرآن است که آزمون آن به صورت حضوری اخذ می‌شود. تسلط به قرائت ترتیل از طریق ارسال فایل صوتی سوره مبارکه قمر سنجیده می‌شود.
داوطلبان حاضر در این دوره با جایگاه حفظ قرآن در آیات و روایات، حفظ قرآن از دیدگاه علما، راه‌های استفاده عملی از معارف و مفاهیم قرآن، چگونگی حفظ قرآن با بیان نکاتی در خصوص مقدمات حفظ قرآن، علوم و مهارت‌های مورد نیاز، چگونگی حفظ شماره آیات، مرور محفوظات و ... و آداب و آفات حفظ قرآن، احکام قرآنی، آشنایی با حفظ موضوغی قرآن، اصول کلاس‌داری کودک و ... آشنا می‌شوند.
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند آیین‌نامه این دوره را از اینجا دریافت کنند.
انتهای پیام

captcha