قاعده «نفی سبیل»؛ منطق قرآنی حضور ایران در سوریه
کد خبر: 3707911
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کشکولی مطرح کرد:

قاعده «نفی سبیل»؛ منطق قرآنی حضور ایران در سوریه

گروه فرهنگی ـ فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که قاعده فقهی به نام نفی‌سبیل وجود دارد، عنوان کرد: معنای این قاعده فقهی و قرآنی منظور آن است که خدا قانون و شریعت اسلام را طوری قرار داده که اجازه سلطه جباران را نمی‌دهد.

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، امروز یک‌شنبه، دوم اردیبهشت در مراسم جشنی که به‌مناسبت اعیاد شعبانیه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد و با موضوع جایگاه ایران در منازعات منطقه و علت حضور در سوریه، برگزار شد، اظهارکرد: ایدئولوژی ما اسلام است و قاعده فقهی به نام نفی‌سبیل در آن وجود دارد بدین معنا که خدا قانون و شریعت اسلام را طوری قرار داده که اجازه سلطه جباران را نمی‌دهد.
وی با تاکید بر شناخت وجه تمایز اسلام آمریکایی و اسلام انقلابی، عنوان کرد: بهترین راه تشخیص اسلام واقعی احادیث اهل‌بیت است، کمااینکه در حدیثی آمده است که هر کسی به حقوق و کار مسلمانان اهتمام نداشته باشد از مسلمانان نیست.
کشکولی با بیان این‌که شرط مسلمانی این است که دغدغه اسلام را داشته باشیم، افزود: در حدیث نبوی آمده است هر کسی‌که صدای مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست و امام علی(ع) در این راستا می‌فرماید یار مظلوم  و دشمن ظالم‌ باشید.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: اسلام انقلابی به ما می‌گوید نه‌تنها باید حواستان به مسلمانان باشد بلکه به مظلومین با هر دینی که هستند، کمک کنید، کمااینکه مسلمان باید دردمند کمک به مظلوم باشد.
وی با بیان این‌که قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی است، اضافه کرد: این قانون مشروعیت و مقبولیت دارد و بر مبنای قانون، انقلاب باید زمینه تداوم انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم کند و راه تشکیل امت واحد اسلامی را هموار کند.
کشکولی با بیان این‌که قانون اساسی، متون انقلاب اسلامی را قانونی کرده است، تصریح کرد: ارتش و سپاه با رسالت مکتبی و جهاد در راه خدا وظیفه دارند تا حاکمیت قانون خدا را گسترش دهند، این در حالی است که مبنای انقلاب اسلامی ایران قانون نفی سلطه‌طلبی است.

فرهنگ جهادی براساس مشی گفتمان مقاومت است

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که فرهنگ جهادی ما بنابر گفتمان مقاومت است و اگر به جبهه حرم حمله شود ما بنابر الزام دینی، وظیفه داریم دفاع کنیم، اضافه کرد: به لحاظ استراتژیکی عربستان صهیونیست و آمریکا در جنگ تحمیلی صدام را با تقویت مالی، تحریک به جنگ با ایران کرند.
وی با بیان این‌که بعد از شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه، شاهد توطئه‌های قومیتی و مذهبی و ایجاد داعشبودیم، عنوان کرد:
عربستان توطئه گر جنگ نیابتی داعش بود، این در حالی‌است که هدف دشمنان از ایجاد داعش مبارزه با تفکر ضداستبدادی در ایران، منحرف کردن حرکت‌های آزادی‌خواهانه حکومت‌های مستقل و جلوگیری از خطر سقوط کشورهای مرتجع منطقه و حفاظت از منافع امپریالیستی بود.
کشکولی گفت: داعش در مرحله اول به‌دنبال سقوط بغداد و دمشق و بعد از آن حزب‌الله لبنان بود به‌طوری‌که در شب محاصره دمشق نقطه ایجاد بسیج در سوریه بود زیرا تا آن زمان بسیج در سوریه وجود نداشت.

نابودی عتبات عالیات برای محو آثار دینی؛ مهم‌ترین هدف تشکیل داعش

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان این‌که تجزیه دو کشور عراق و سوریه بر مبنای موقعیت ژئوپلتیک هدف دیگر داعش بود، نابودی عتبات و عالیات برای محو آثار دینی مهم‌ترین هدف تشکیل داعش برشمرد و خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌خواستند ریشه آثار تاریخی شیعه را حذف کنند، کمااینکه ما به تاکید پیامبر به ندای درخواست عراق و سوریه پاسخ دادیم و ما بدون چشم‌داشتی به یاری آن‌ها شتافتیم و حضور هوشمندانه مدافعان حرم حاشیه امنی برای نظام اسلامی ایران فراهم کرد.

انتهای پیام

captcha