رشته تفسیر به مسابقات طلاب افزوده می‌شود/ تدوین سند جامع مسابقات
کد خبر: 3707866
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه:

رشته تفسیر به مسابقات طلاب افزوده می‌شود/ تدوین سند جامع مسابقات

گروه حوزه‌های علمیه ــ حجت‌الاسلام رضوی با بیان اینکه رشته تفسیر به مسابقات طلاب جهان اسلام افزوده می‌شود گفت: سند جامع مسابقات در حال تدوین در تمامی ابعاد است.

رشته تفسیر به مسابقات طلاب افزوده می‌شود/ تدوین سند جامع مسابقات

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی رضوی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام در گفت‌وگو با ایکنا؛ در پاسخ به این سؤال که آمار درست کشورهای شرکت‌کننده با توجه به اعلام‌های مختلف صورت گرفته چند کشور است، گفت: 46 کشور به همراه ایران در این مسابقات شرکت دارند.

وی به نحوه گزینش متسابقین ایرانی اشاره کرد و افزود: برای نخستین دوره مسابقات در سال قبل، مسابقه‌ای میان طلاب ایرانی برگزار و نفرات منتخب گزینش شدند اما با توجه به اینکه این مسابقات را در سال جاری نداشتیم از میان برگزیدگان هفت دوره قبل با برگزاری آزمون، نمایندگان ایران انتخاب شدند.

رضوی با اشاره به نحوه گزینش نمایندگان دیگر کشورها در این مسابقات تصریح کرد: مسابقات جداگانه‌ای غیر از مسابقات سالانه المصطفی(ص) در کشورهای مختلف برگزار شده و نفرات ممتاز وارد این مرحله شده‌اند و تلاش بر این بوده که رقابت‌ها در سطح بالا انجام شود. 

وی اظهار کرد: قانون است کسانی که در مسابقات طلاب حضور دارند سال بعد در مسابقات بین‌المللی اوقاف حضور داشته باشند ولی به صورت همزمان نمی‌توانند در این دو مسابقه حضور داشته باشند و طلابی که امروز در این رقابت‌ها حضور دارند صرفا برای مسابقات طلاب به ایران آمده‌اند.

رضوی عنوان کرد: سند چشم‌انداز فاخری برای مسابقات در ابعاد مختلف دیده شده و به‌زودی ارائه خواهد شد و قرار است تا بومی سازی شود تا خود مردم و طلاب با انگیزه و شور بالا در این مسابقات حضور یابند و کسب فیض کنند.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه بیان کرد: از برنامه‌های توسعه‌ای این مسابقات تلاش بر افزوده شدن رشته تفسیر به این مسابقات است.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اهداف برشمرده شده از سوی مدیر حوزه برای چشم‌انداز این مسابقات در محورهای 25 گانه آیا مسابقات به سمت مباحث ایده‌پردازی و نظریه‌پردازی‌های مبتنی بر قرآن نیز پیش خواهد رفت گفت: این مسئله بیشتر پژوهشی است و در این بخش دنبال خواهد شد؛ لذا امسال بحث تفسیر افزوده شد تا زمینه برای توسعه فراهم شود.

انتهای پیام

captcha